Raklapnyi pálinkás üveget, szüretelő kádat és háztartási műanyag árut vett át a kaposvári Marázplast munkatársa, míg az értékesítési vezető újabb tétel raklap leszállítására kapott megrendelést. Az üzletház parkolójába óraműpontossággal érkeztek a teherautók. Maráz Ferenc, az 1995-ben bejegyzett Marázplast tulajdonos-ügyvezető igazgatója azt mondta: kezdetben alig néhány tucatnyi termék forgalmazásával szép sikert arattak.
– Akkor többek közt vasalódeszkát, ruhaszárítót és felmosó szettet kínáltunk – folytatta. – Ma ez talán már egy embernek se biztosítana tartós megélhetést, nemhogy 33 munkatársnak. Tudatosan szélesítettük a háztartási-cikkek körét, s a felhozatalban megjelent az élelmiszer- és vegyiáru, s a szőlészeti-borászati termékek bevezetésén túl telitalálatnak bizonyult a hagyományos háztartási edények értékesítése is.
Jó ütemben ismerték fel a vásárlói szokások átalakulását, s miközben szinte számolatlanul tűntek el a mikro- és kisvállalkozások a helyi gazdaságból, a Marázplast megállás nélkül növelte bevételét. A kis- és nagykereskedelmi üzletág elindítása kétségkívül jelentős horderejű lépés volt, akárcsak a régi tejüzem területén megnyitott raktár. Hihetetlen, de igaz: kezdetben csupán egy Barkas kisteherautóval szállítottak árut, ma egész flotta gondoskodik a termék eljuttatásáról. Más téren is mérhető az előrelépés. Újabb dolgozók jelentkeztek a kaposvári csapatba, az első üzleti év bő 400 ezer forintos forgalmát több százmillió forintra tornázták fel, s tavaly avatták az új áruházukat.
– Azzal nem árulok el titkot, hogy a multik árnyékában nem könnyű az élet – tette hozzá. – Nem hajszoltuk magunkat veszélyes árversenybe, olyan közeget akartunk meghonosítani, ahol a vásárló otthonosan érzi magát.
Jó ideig úgy tűnt: utcahosszal nyerte meg az üzleti versenyt a kaposvári kereskedelmi vállalkozás, ám a valódi bravúrt a válság kitörése után hajtotta végre. Maráz felidézte: zaklatott hónapokat éltek át, amikor 10-15 százalékkal csökkent a bevételük. A tartós minőségű, kedvező árfekvésű háztartási cikkek tömeges értékesítésével azonban újabb vevőkört céloztak meg.
– Ez adta az ötletet, hogy más területre merészkedjünk – jegyezte meg Maráz Ferenc. – Édességet, ásványvizet is elkezdtünk forgalmazni, legutóbb, a nyáron egy kávé beszállítóval kötöttünk szerződést. Úgy érzem, hogy a vendéglátósok is hamar megkedvelték kínálatunkat: a műanyag evőeszközöktől a pizzás dobozig szinte valamennyi hasznos termék fellelhető áruházunkban. Ma már közel 1000 boltot látunk el, külön stratégiát dolgoztunk ki a lakossági üzletágra. Idén saját fejlesztésű tisztítószer-családot vezettünk be, mely több termékből áll, de mindegyiknél azonos illat dominál. S ha a közeljövőben számottevő mértékben növeljük az eladott áru mennyiségét, újabb dolgozókat vehetünk fel.
– Külpiacon is nyitni akarunk: szerb, török és bosnyák cégekkel szeretnénk együttműködni – jegyezte meg a 45 éves szakember, aki 2010-ben elnyerte az Év vállalkozója elismerést. – A saját fejlesztésű tisztítószerekkel építünk ki újabb hídfőállásokat.
– Külpiacon is nyitni akarunk: szerb, török és bosnyák cégekkel szeretnénk együttműködni – jegyezte meg a 45 éves szakember, aki 2010-ben elnyerte az Év vállalkozója elismerést. – A saját fejlesztésű tisztítószerekkel építünk ki újabb hídfőállásokat.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.