Cégvilág

A hatóság visszavonhatja az Orangeways működési engedélyét is

A Nemzeti Közlekedési Hatóság július óta tíz utaspanasz ügyében indított eljárást az Orangeways ellen. A cég szerint az utasszámhoz viszonyítva a panaszok száma nem éri el a 0,5 százalékot

Mivel az utóbbi időben gomba módjára szaporodnak az Orangeways busztársaság elleni utas panaszok, ezért hétfőn délelőtt a Világgazdaság is kilátogatott a népligeti állomásra, de hiába kerestük az amszterdami járatot. A változásról időben tájékoztathatták az utasokat, ugyanis a busz eredetileg tervezett indulási időpontjában senki nem várakozott ott potyára a bőröndjeivel. Sokaknak azonban nem volt ekkora szerencséjük, erről tanúskodnak a Facebook közösségi oldalon már 2012-ben megalakult Orangeways-károsultak hozzászólásai.

„Csütörtökön a prágai járat maradt ki műszaki okok miatt. Egyrészt persze vannak bőven műszaki okok, hiszen nem egy roncs van a buszok között, de inkább most már az a hír, ha egy busz elindul, az meg végképp csodaszámba megy, ha rendben és időben elér úti céljához. Egyébként a műszaki okok mindig akkor derülnek ki, amikor begyűjtötték a pénzt” – szól a legutóbbi bejegyzés. Akad olyan panasz is, amely szerint egy busz Pozsony mellett az autópálya-parkolóban robbant le, majd a sofőr közölte minden utassal, hogy mentesítőjárat nem jön, mindenki oldja meg maga, hogyan utazik tovább. Visszatérő reklamáció, hogy az ügyfélszolgálaton nem veszik fel a telefont.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) előtt már ismeretes a probléma, július óta tíz utas panasz ügyében indítottak eljárást. „A panaszok arról szóltak, hogy az Orangeways járata nem indult el a meghatározott időpontban, ezt a szolgáltató vagy nem jelezte előre, vagy csak az utolsó pillanatban sms-en. További panasz a mentesítő járat elmaradása, illetve a szolgáltató egy későbbi, esetenként napok múlva induló járatot jelöl meg mentesítőként” – közölte lapunkkal a hatóság.

Hozzátették: az utasok azt az információt kapják, hogy csak e-mailben lehet panaszt tenni, arra azonban a szolgáltató nem válaszol. A károsultak természetesen a cég azonnali bezárását követelik, a hivatalos eljárás azonban nem ilyen drasztikus. „Amennyiben a megismételt felszólításnak sem tesz eleget eljárási bírságot szabunk ki, melynek maximális összege az 1 millió forintot is elérheti. Ha az eljárásban a hatóság megállapítja a szolgáltató folyamatos és súlyos szabálytalan magatartását utasjogi felügyeleti bírságot szab ki, végső soron a működési engedélyt is visszavonhatja” – fogalmazott az NKH.

Kovács Miklós az Orangeways vezérigazgatója lapunknak elmondta, hogy Magyarország vezető nemzetközi busztársasága mindig minden utast biztonságban és kulturált körülmények között elszállít úti céljához, ehhez azonban érvényes jeggyel fel kell szállni a járműre.

A Facebook-on terjesztett furcsa esettel kapcsolatban beszámolt arról, hogy a közösségi hálón olvasottak alapján azonnal kivizsgálást rendelt el egy zágrábi járattal kapcsolatban. A társaság évente 300 ezer utast szállít, és bár mindig vannak panaszok ezek aránya az utasszámhoz viszonyítva nem éri el a 0,5 százalékot sem.

„Az Orangeways az év első nyolc hónapjában 10 százalékkal növelte utasainak számát, csaknem 15 százalékkal pedig értékesítési árbevételét az elmúlt év azonos időszakához képest. Az utazó közönségnek a társaság szolgáltatásai iránt megnövekedett érdeklődésének kielégítésére a vállalat legutóbb 5 új 68 személyes, a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő Euro 6-os motorral szerelt buszt vásárolt” – mondta Kovács Miklós.

Alaposan kivizsgált reklamációk

A buszos cég jelenleg osztrák, szlovák, cseh, német, szlovén, horvát, lengyel, román és holland városokba indít buszokat. A honlapjukon talált információk szerint a panaszokat 90 nap alatt vizsgálják ki. „Ha útközben a járat továbbhaladása az üzemeletető hibájából akadályba ütközik, az üzemeletető köteles egy rendelkezésre álló más járművel az utasok továbbszállításáról gondoskodni” – szerepel az utazási feltételek között. Szintén itt olvasható, hogy az Orangeways köteles megtéríteni az elővételben megváltott, menetjeggyel rendelkező utas késésből, vagy a járat elmaradásából származó és igazolt kárát, ha azt az üzemeltető szándékosan, vagy súlyosan gondatlanul okozta.


panasz busz út Orangeways
Kapcsolódó cikkek