ünnepség A Magyarországon működő 710 autóipari cég adja a feldolgozóipari teljesítmény közel egyötödét, az export 18 százalékát – hangzott el az oroszlányi BorgWarner új gyárának alapkőletételi ünnepségén a közelmúltban.
Minden nagyobb vállalat körül – talán ez jobb kifejezés, mint a hátterében – kialakul egy olyan ipari háttér, amely jelentősen meghatározza a térség gazdasági helyzetét. És, amiről kevesebb szó esik, az itt élők munkakultúráját. Mert erre is szükség van, hogy a követelményeknek megfelelő színvonalon, határidőre tudja teljesíteni vállalásait a beszállító kisvállalkozás. Sokan egy ilyen munkahelyen szembesülnek először olyan követelményekkel, amelyekről otthonukban még nem is esett szó. Ők már ilyen tapasztalatokról mesélnek gyermekeiknek.
Komárom-Esztergom megye keleti felében egyértelműen a Suzuki-gyár a zászlóshajó. Számos kisebb és nagyobb – Kirchhoff, Tyco, Diamond Electric, Magyar Toyo Seat – beszállítója van, amelyek jó része más autógyárakkal is építi kapcsolatait. Rendkívül erős bázisa az autóiparnak a megye nyugati fele is, elég, ha az oroszlányi Wescastra és BorgWarnerre, a tatabányai Delphire, Bridgestone-ra, AGC-re, Otto Fuchsra, a tatai Gediára vagy a komáromi Kayserre gondolunk. Összességében meghaladja a tízezret az említett cégeknél foglalkoztatottak száma, és ha a kisebb beszállítókat is „összeszámoljuk”, már a duplájánál tartunk.
Nem véletlenül döntött úgy a kormány tavasszal, hogy legyen kiemelt autóipari és mechatronikai térség Tatabánya és Esztergom; gyakorlatilag az egész megye. Ez azt jelenti, hogy a következő években, az uniós pályázatoknál – Győrhöz, Kecskeméthez, Szentgotthárdhoz hasonlóan – előnyt élvez majd az ország legkisebb megyéje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.