A folyamatos beszerzés nem előremenekülés, nem is egyfajta piramisjáték – állítja Szabó György, a társaság ügyvezetője. Nem az a céljuk, hogy minél nagyobbra nőjjenek, ugyanis nem akarják elérni a multinacionális jelleget. Belátják azonban, hogy a piacon van egy olyan kritikus minimumszint, amely alatt nem lehet labdába rúgni.
A szakember szerint tíz évvel ezelőtt ötven kamionnal már nemcsak életben lehetett maradni, de érdemes is volt fuvarozni. Ekkora flottával meg lehetett találni a kompromisszumot az emberi mérték, a jó hangulat, a hatékony gazdálkodás, a piaci elvárások és az önvédelmi kényszerek között. A „nemzetközi helyzet fokozódásával” ez a több mint túléléshez szükséges lépték szép lassan százra, mostanra pedig nagyjából 150-re kúszott fel.
Igyekeznek a lehető legkisebbnek maradni – magyarázza a cég vezetője. Ez biztosítja számukra a rugalmasságot, az alkalmazkodóképességet és a sikerük kulcsát: az igazi ügyfél-orientáltságot. Befelé bizalmas, baráti légkört, a vevőik felé pedig olyan minőséget és igényességet, amilyenre csak a kkv-k képesek, a beszerzések és általában a költségeik optimalizálásában azonban már a multik módszereitől sem riadnak vissza. Az új flottával a társaság célja a legnagyobb fokú megbízhatóság és hatékonyság biztosítása a légiáruk közúti fuvarozása terén.
A minőségi szolgáltatást a piac is honorálja: a Lufthansa és a DHL Aviation mellett a „történelmi” ügyfélnek számító Air France–KLM csoporttal az idén új, többek között a régió minden fuvarjára kiterjedő, éves szinten mintegy tízmillió euró értékű üzletet sikerült kötni. Ennek köszönhetően a magyar és osztrák vonatkozású menetrend szerinti járatok 100 százaléka a társaságé lett, így a piacról kiszorították az osztrák és a holland konkurenciát.
A fuvarpiacról szólva Szabó György elmondta: a mély válsággal leírható években kapacitás-túlkínálat volt jellemző. Akkor sikerült olyan exkluzív „niche” piacokra betörni, amelyeken korábban sokkal magasabb fuvardíjakkal dolgoztak, és a megbízói oldal esetleg kereste a váltás lehetőségét. Minőségi szolgáltatásokat kínáltak, azonban az adott piacokon korábban megszokottnál alacsonyabb árszinten. A válság lehetőséget biztosított, amellyel tudtak is élni.
A jelenlegi helyzetről szólva a szakember elmondta: látszik a kereslet megugrása a kelet-európai fuvarkapacitás iránt, már-már hiányról is lehet beszélni. Ennek megfelelően a trendekből arra lehet következtetni, hogy mozgalmas és üzletileg gyümölcsöző lesz az év hátralévő része.
Természetesen bármikor bekövetkezhet valamilyen előre nem látható geopolitikai esemény – véli a cég vezetője. Ha azonban így is lesz, abból mindenképpen jól jönnek ki, mert a versenytársaknál gyorsabban tudunk majd alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Az eddigi eredmények és a biztató kilátások fényében a Prévost jelentős árbevétel-növekedést vár, 2014-ben mintegy hatmilliárd forinttal számolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.