Éltek a válság lehetőségeivel
A folyamatos beszerzés nem előremenekülés, nem is egyfajta piramisjáték – állítja Szabó György, a társaság ügyvezetője. Nem az a céljuk, hogy minél nagyobbra nőjjenek, ugyanis nem akarják elérni a multinacionális jelleget. Belátják azonban, hogy a piacon van egy olyan kritikus minimumszint, amely alatt nem lehet labdába rúgni.
A szakember szerint tíz évvel ezelőtt ötven kamionnal már nemcsak életben lehetett maradni, de érdemes is volt fuvarozni. Ekkora flottával meg lehetett találni a kompromisszumot az emberi mérték, a jó hangulat, a hatékony gazdálkodás, a piaci elvárások és az önvédelmi kényszerek között. A „nemzetközi helyzet fokozódásával” ez a több mint túléléshez szükséges lépték szép lassan százra, mostanra pedig nagyjából 150-re kúszott fel.
Igyekeznek a lehető legkisebbnek maradni – magyarázza a cég vezetője. Ez biztosítja számukra a rugalmasságot, az alkalmazkodóképességet és a sikerük kulcsát: az igazi ügyfél-orientáltságot. Befelé bizalmas, baráti légkört, a vevőik felé pedig olyan minőséget és igényességet, amilyenre csak a kkv-k képesek, a beszerzések és általában a költségeik optimalizálásában azonban már a multik módszereitől sem riadnak vissza. Az új flottával a társaság célja a legnagyobb fokú megbízhatóság és hatékonyság biztosítása a légiáruk közúti fuvarozása terén.
A minőségi szolgáltatást a piac is honorálja: a Lufthansa és a DHL Aviation mellett a „történelmi” ügyfélnek számító Air France–KLM csoporttal az idén új, többek között a régió minden fuvarjára kiterjedő, éves szinten mintegy tízmillió euró értékű üzletet sikerült kötni. Ennek köszönhetően a magyar és osztrák vonatkozású menetrend szerinti járatok 100 százaléka a társaságé lett, így a piacról kiszorították az osztrák és a holland konkurenciát.
A fuvarpiacról szólva Szabó György elmondta: a mély válsággal leírható években kapacitás-túlkínálat volt jellemző. Akkor sikerült olyan exkluzív „niche” piacokra betörni, amelyeken korábban sokkal magasabb fuvardíjakkal dolgoztak, és a megbízói oldal esetleg kereste a váltás lehetőségét. Minőségi szolgáltatásokat kínáltak, azonban az adott piacokon korábban megszokottnál alacsonyabb árszinten. A válság lehetőséget biztosított, amellyel tudtak is élni.
A jelenlegi helyzetről szólva a szakember elmondta: látszik a kereslet megugrása a kelet-európai fuvarkapacitás iránt, már-már hiányról is lehet beszélni. Ennek megfelelően a trendekből arra lehet következtetni, hogy mozgalmas és üzletileg gyümölcsöző lesz az év hátralévő része.
Természetesen bármikor bekövetkezhet valamilyen előre nem látható geopolitikai esemény – véli a cég vezetője. Ha azonban így is lesz, abból mindenképpen jól jönnek ki, mert a versenytársaknál gyorsabban tudunk majd alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Az eddigi eredmények és a biztató kilátások fényében a Prévost jelentős árbevétel-növekedést vár, 2014-ben mintegy hatmilliárd forinttal számolnak.


