BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyergesről érkező Suzuki-ülések

Szorosabb kapcsolat talán nem is lehetne az esztergomi autógyár és a nyergesújfalui Magyar Toyo Seat Kft. között

A nyergesújfalui székhelyű Magyar Toyo Seat Kft. 168 millió forint támogatást nyert el az Új Széchenyi Terv egyik programjának pályázatán. Jól jött ez a segítség ahhoz a 825 millió forintos beruházáshoz, amelynek keretében a kft. egy új termelőegységet létesített, új munkahelyeket teremtett. Az eddig vezető útról, illetve a közeljövő terveiről kérdeztük Jáger Józsefet, a Magyar Toyo Seat Kft. gyárigazgatóját.

– Vállalatunk 2006 szeptemberében jött létre 5,2 millió eurós törzstőkével. Az alapítók között volt 60 százalékos beruházási hányaddal a hirosimai székhelyű anyacég, a Toyo Seat Co., 25 százalékkal a Suzuki Motor Co., 10 százalékkal a Magyar Suzuki Zrt. és 5 százalékkal a Toyo Seat Europe. Az utóbbi cég szintén a vállalatcsoportunkhoz tartozik és ülésvázakat szállít részünkre.


– Fejtsük meg a Toyo Seat elnevezést, illetve helyezzük el a céget a világ ipari térképén!

– A Toyo annyit jelent: kelet, a seat pedig angolul ülés. Az anyacégnek tizenöt vállalkozása működik a világ több pontján. Jelen van a Fülöp-szigeteken, az USA-ban, Kínában, természetesen Japán több településén és a legújabb vállalata Mexikóban, ahol a magyarországi tapasztalatokat is hasznosították. Egy indiai közös vállalat létrehozása is szerepel a tervek között.

– Európa?

– A százhalombattai Toyo Seat Europe mellett egyelőre csak a mi képviseljük az anyacéget az öreg kontinensen. A nyergesújfalui ipari parkban 40 ezer négyzetméteres területen 9500 négyzetméteres a gyártócsarnok, és 1200 négyzetméteres a csarnokhoz közvetlenül kapcsolódó iroda és kiszolgáló helyiség. Ügyvezető igazgatónk Kimura Shunsuke, aki állandóan itt tartózkodik, ezenkívül két ügyvezetőnk van, a Magyar Suzuki Zrt. képviseletében Takeuchi Naoyuki, valamint az anyacég képviseletében Yamaguchi Toru, aki tulajdonos és egyben a cégcsoport elnöke is.

– Milyen jelentősebb mérföldkövek után jutott el Magyar Toyo Seat Kft. napjainkig?

– A 2006-os céglapítás után, a következő év tavaszán készült el a gyártócsarnok és az iroda a nyergesújfalui ipari parkban. 2007 júliusában kezdtük el gyártani az SX4/Sedici típus üléseit. Aztán még ebben az évben jöttek a Swift és a Splash/Agila ülései. Az utóbbiakat már a Toyo Seat tervei alapján gyártottuk.

– A 2008-as gazdasági válság milyen változásokat hozott?

– Négyszázötven dolgozónk volt 2007 végén, a következő esztendő utolsó napjaiban már csak háromszáz. Kapacitásunknak csak a felét tudtuk kihasználni. Az előre menekülést választottuk. Egy újabb csarnokot építettünk, hogy a házon belüli alkatrészgyártást növelhessük. Így tudtuk elkezdeni 2009-ben az ülések fejtámláinak gyártását. Importot váltottunk ki, csökkentettük a költségeket, műszakonként tizenegy új dolgozónak adhattunk munkát.

– A változások folytatódtak?

– Elkezdtük gyártani az új Swift típusú autók üléseit, majd egy újabb nagy változás következett. Előzőleg az ülések gyártásához szükséges habokat szlovákiai, cseh és magyarországi cégektől vásároltuk. Jelentős beruházással, műszaki fejlesztéssel ezen üléselemek egy részét már elő tudjuk állítani itt, Nyergesújfalun. Az úgynevezett ülőlap, háttámla és kartámasz habok gyártásának elindítása az S-Cross modell megjelenéséhez kötődött az elmúlt év augusztusában.

– Mit terveznek?

– Decembertől már készülünk az új Vitara tömeggyártására, ekkor a jelenlegi egyműszakos munkarend átalakul kétműszakosra. Megbízható, tapasztalt dolgozóink egy része jelenleg – heti váltásban – állásidőn van, erre az időszakra az állásidőre vonatkozó bérét kapja. Ez a műszakpótlék nélküli fizetésük. Rövidesen mindannyian a megszokott rend szerint állhatnak munkába, emellett új dolgozókat is felveszünk fel. Jelenleg 258 fő az összlétszámunk, a nyolc japán munkatársunkkal együtt.

– Kizárólag a Suzukinak gyártanak?

– Így van, mondhatni egy csapat vagyunk, csakis az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. megrendelésére szállítunk. Nagyon szoros az együttműködés. Elektromos úton érkezik a gyorsan teljesítendő megrendelés, minden ülés kizárólag a megrendelt autóba építhető be. Tizenhat percenként indulnak tőlünk kamionjaink a tizenöt kilométerre lévő autógyárba. Hogy biztonságban, és éppen időben odaérjenek a fuvarjaink, több vészhelyzeti verziót dolgoztunk ki. Egy-egy késés kemény forintokba kerülne.

Névjegy – Jáger József gyárigazgató

Született: 1959-ben, Pápasalamonban

Iskolák: Általános iskolába Ajkán járt, itt végezte el a Bródy Imre Ipari Szakközépiskolát. Tanulmányait a miskolci Nehézipari Műszaki Egyetem dunaújvárosi karán folytatta, majd a Budapesti Műszaki Egyetem MBA-képzésén vett részt

Munkahelyek: Az ajkai timföldgyár különböző részlegei, az alumínium formaöntvényeket gyártó Le Belier cég, a hasonló profilú ceglédi Ecseri Kft., és alapítása óta a Magyar Toyo Seat Kft. Beosztása: gyárigazgató

Család: Nős, két nagy fiúk és egy kislányuk van

Hobbi: Természetjárás, olvasás

Iskolák: Általános iskolába Ajkán járt, itt végezte el a Bródy Imre Ipari Szakközépiskolát. Tanulmányait a miskolci Nehézipari Műszaki Egyetem dunaújvárosi karán folytatta, majd a Budapesti Műszaki Egyetem MBA-képzésén vett részt

Munkahelyek: Az ajkai timföldgyár különböző részlegei, az alumínium formaöntvényeket gyártó Le Belier cég, a hasonló profilú ceglédi Ecseri Kft., és alapítása óta a Magyar Toyo Seat Kft. Beosztása: gyárigazgató

Család: Nős, két nagy fiúk és egy kislányuk van

Hobbi: Természetjárás, olvasás-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.