– A DEGIRO most kezdi meg magyarországi tevékenységét. Mi indokolja az itteni piacra lépést annak tükrében, hogy a magyar piac meglehetősen telített?
– Amit a magyar piacról mondott, azzal egyetértek, ám a cégünk több olyan előnnyel rendelkezik, amely vonzóvá teszi. A legfontosabb, hogy az általunk kínált szolgáltatási árak jóval kedvezőbbek a versenytársainkénál. A másik, hogy a termékpalettánk nagyon széles: amellett, hogy gyakorlatilag minden értékpapírfajtát és tőkepiaci konstrukciót kínálatban tartunk, sokkal több piacot is elérünk, mint a riválisaink. Mindemellett hosszabb távon komoly növekedési lehetőséget látunk a kelet-európai piacban – így a magyarban is –, márpedig mi itt is hosszú távra tervezünk.
– A céget hogyan próbálják bevezetni a köztudatba?
– Október-november folyamán kisebb marketingkampányt indítunk Magyarországon és a régióban, majd ezt jövő év elején egy jóval nagyobb és intenzívebb követi, amely kiterjed az összes, érdekeltségi körünkbe tartozó országra is.
– Milyen középtávú célokat fogalmaztak meg a magyarországi piacra lépés kapcsán?
– A múlt évre Hollandiában az online befektetési szolgáltatói piaci részesedésünket 25 százalékra tudtuk növelni. A célunk, hogy ezt a piaci súlyt 2015 végére Magyarországon is elérjük, és már ebben az évben több ezer itteni ügyfél megszerzése szerepel a terveink között. Kezdetben elsősorban azokat az ügyfeleket célozzuk meg szolgáltatásainkkal, akik nagyobb volumenben kereskednek, később viszont jobban bevonjuk a stratégiánkba a kisebb befektetőket is.
– Az elmúlt időszakban egy sor más régiós piacon is megjelentek. Milyen terjeszkedési terveik vannak a következő időszakra?
– Erre az évre már nem számolunk újabb piacra lépéssel, viszont 2015-től folytatjuk a nemzetközi expanziót, és meg kívánunk jelenni Európa szinte minden országában. Hosszabb távon pedig az a terv, hogy a tágabb értelemben vett európai térségen kívüli régiókban is jelen legyünk a piacon. Meggyőződésem, hogy 10-15 éves távon csak néhány brókercég maradhat talpon a piacon, és ebből a folyamatból szeretnénk nyertesként kikerülni..
– A cég legfőbb vonzerejeként a versenyképes árazást hangsúlyozzák. A konkurensek magasabb áraira viszont a magasabb szolgáltatási minőség szokott lenni a magyarázat.
– Ennek kapcsán az a véleményem, hogy nem mi vagyunk túlságosan is olcsók, hanem a többiek a drágák, és ez igaz minden piacra, ahol jelen vagyunk. A mai technikai lehetőségek mellett egy sor, korábban súlyos költségek mellett nyújtható szolgáltatás mára olcsóvá, esetenként ingyenessé vált. Mi pedig nem teszünk mást, csak kihasználjuk az ebből eredő előnyöket.
Hollandia második számú brókere
A DEGIRO intézményi befektetők számára létrehozott kereskedési platformként kezdte működését 2008-ban, majd 2013-ban Hollandia második legnagyobb brókere lett. A vállalat Belgiumban, Franciaországban, Ausztriában, Németországban, Spanyolországban, Görögországban, Portugáliában, Lengyelországban és Csehországban van jelen, és más európai országokban is tervezi a piacra lépést. Célja, hogy néhány éven belül Európa legnagyobb online brókerévé váljon. A DEGIRO által lebonyolított tranzakciók értéke 2013-ban 10 milliárd euró volt, 2014-ben pedig várhatóan eléri a 20 milliárd eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.