Még Finnországban is csak 1978-ban lépett hatályba a törvény, ami előírja a téligumi használatát, amely éppen idén ünnepli 80. évfordulóját. Először az északi országokban jelentkezett igény a téli időjárási viszonyokra alkalmas gumiabroncs iránt, amikor az 1930-as években a lovaskocsik helyett elkezdtek terjedni a gépkocsik, teherautók és buszok. Az első téligumit 1934-ben a Nokian cég elődje gyártotta: a 7.50-20-as méretű Kelirengas teherautók számára készült, a személyautókhoz két évvel később fejlesztették ki a Hakkapeliitta téligumit. Szintén a Nokian vállalathoz fűződik a Kometa-Hakkapeliitta szögesgumi 1961-es bemutatása, melyre akkor figyeltek fel igazán, amikor az 1963-as Monte Carlo rali dobogós helyezettjei ezt használták, majd 1965-67 között zsinórban háromszor nyerték meg vele a versenyt.
Amúgy jeges felületen a szögesgumik nagyfokú biztonságot nyújtanak, de rongálják az útburkolatot. A megoldást a Nokian vadonatúj, innovatív koncepció-gumija jelentheti: az alapokat a nemrég bemutatott Hakkapeliitta 8 SUV szöges téligumi adja, melynél szükség esetén gombnyomásra, mind a négy abroncsból egyszerre előbújnak vagy éppen visszahúzódnak a szögek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.