BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így készülnek a magyarok a karácsonyra

Míg októberben csupán tízből egy magyar indul a boltokba karácsonyi ajándékokért, novemberben már a lakosság harmada nekikezd az ünnepi vásárlásnak, közel annyian, mint a decemberben észbekapók. A fővárosban élők közül már minden negyedik ember online szerzi be a gyermekek ajándékát, országos szinten ez az arány 18 százalék.

A REGIO JÁTÉK megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint idén karácsonykor az ajándékokra szánt összeg fejenként átlagosan 16 000 forint körül mozog. A 30 éven aluliak, és az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők szerényebb ünnepet terveznek, nagyjából 14 000 forint körüli költéssel. A diplomások tervezett költsége 20 000 Ft, majdnem egynegyedük (22 százalék) pedig 30 000 forintnál többet fog költeni.

A kutatás eredményei alátámasztják azt az általános vélekedést, hogy az ünnepi beszerzéseket jellemzően a nők intézik sőt, csaknem minden negyedik férfi állítja, hogy egyáltalán nem vásárol karácsonyra.

A gyermekjátékot vásárlók csaknem fele bevallásuk szerint hipermarketekben, a nagybevásárlások alkalmával veszi meg a karácsonyfa alá szánt játékokat, ezután következnek a nagy játékáruházak (23 százalék), míg a kisebb játékboltokat mindössze a lakosság 7 százalék választja. Folyamatosan nő az interneten vásárlók száma is; országos szinten a lakosság 18 százaléka, a Budapesten minden negyedik ember online szerzi be a gyerekek ajándékát.

Gyaraki József, a REGIO JÁTÉK ügyvezetője szerint a hipermarketekben, élelmiszervásárlás közben összeválogatott játékoknál fennáll a veszély, hogy nem a gyerekek korához és adottságaihoz legjobban illő ajándékokat választják a szülők.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.