BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobilszolgáltatást indított a magyar piacon a UPC

Újabb virtuális mobilszolgáltatóval (MVNO) bővült a hazai távközlési piac, a UPC Magyarország Kft. tegnaptól mobil hangszolgáltatásokat is kínál. Az eddig piacra lépett MVNO-któl eltérően a társaság nem feltöltőkártyás, hanem előfizetéses konstrukciót értékesít ügyfelei számára. A cég kínálatában egyelőre két csomag érhető el magánfelhasználók számára, azonban a havidíjat több tényező is befolyásolhatja, így például a már UPC szolgáltatást használóknak kedvezményt nyújt a vállalat. A társaság stratégiájában egyre fontosabb szerepet játszik az üzleti ügyfélkör kiszolgálása is, ennek megfelelően a mikro- és kisvállalati szegmensnek szánt ajánlatok is elérhetőek lettek a vállalatnál.

A UPC mobil internethozzáférést már két éve kínál, azonban eddig a mobil hangszolgáltatás nem szerepelt az ajánlatai között. A vállalat a Vodafone hálózatán nyújtja majd új megoldását. „A mobilpiacra történő belépést a magyarországi stratégiánk – melynek része, hogy a UPC a teljes spektrumot lefedő távközlési szolgáltatóvá váljon – mellett a felhasználói igények is indokolták. A felméréseink szerint ugyanis a minőség és a személyre szabott tartalom mellett a mobilitás és az állandó online kapcsolat is fontos a hazai fogyasztóknak” - közölte Severina Pascu, a UPC Magyarország Kft. vezérigazgatója az új szolgáltatás elindítása kapcsán tartott sajtótájékoztatón. A cégvezető beszélt a társaság másik, szintén most indult vezetéknélküli szolgáltatásáról, a Wi-Free-ről, melynek keretében a megfelelő UPC modemek wi-fi hotspottá (hozzáférési pont) alakíthatók, és ezekre a szükséges azonosítás után a cég ügyfelei mobileszközeikkel ingyen rákapcsolódhatnak.

A vállalat az elmúlt 20 évben mintegy 200 milliárd forintnyi beruházást valósított meg Magyarországon és a hálózatfejlesztést folytatják. Az idén mintegy 50 ezer további háztartás lefedését tervezik és a program folytatásaként jövőre hasonló nagyságrendű bővítésre készülnek.

A UPC a negyedik virtuális mobilszolgáltató a hazai piacon, elsőként két üzletlánc, a Lidl és a Tesco jelentek meg ebben a szegmensben még 2012 elején, majd tavaly szeptemberben elindult a Mol Mobile is. A Tesco egyébként az utóbbi időszakban egyre aktívabb szereplőként lép fel a mobilpiacon, október elején jelentette be, hogy a hűségkártyáját használó ügyfelek ingyen perceket kapnak.

A hazai távközlési piacon eddig egyedül a Magyar Telekom kínálatában szerepelt a tévé, internet, vezetékes és mobiltelefon szolgáltatás együtt. A jövőben azonban a Telekom és a UPC mellett egy újabb társaság biztosan lesz, amely teljes körű megoldást kínál, a szeptember végén mobil frekvenciát szerzett Digi. Kérdés, hogy lesz-e még olyan vállalat a vezetékes szegmensben, amely nyit a mobilpiac felé – az Invitel kínálatában például már most is van mobilinternet -, illetve a mobilcégek mennyire látnak majd fantáziát a vezetékes szegmensben. A Vodafone globális stratégiájának például része, hogy ezen a területen is terjeszkedjenek, így például megvették a legnagyobb német kábelszolgáltatót, a Kabel Deutschlandot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.