A világ legnagyobb jármű- illetve alkatrészgyártóinak többsége már jelen van Magyarországon és a kormány célja, hogy 2018-ig húsz autóipari innovációs központ legyen hazánkban – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a második alkalommal megrendezett Automotive Hungary járműipari szakkiállítás megnyitóján, ahol számos beszállító valamint kutató-fejlesztő cég és járműipari informatikai vállalat mutatta be termékeit.
A miniszter hangsúlyozta: Magyarország kiemelt érdeke, hogy a piac kihívásaira az ágazat új termékekkel és technológiai fejlesztésekkel válaszoló járműgyártás megőrizze az elmúlt évek lendületét, hiszen hazánk az európai gépjárműgyártás egyik központjává vált. Az ágazatban ugyanis 726 vállalat működik, amelyek közvetlenül 120 ezer embernek adnak munkát és az autóipar adta a 2013-as bruttó hazai termék 10 százalékát, az exportból pedig 18 százalékkal részesült. A nemzetközi piaci kilátások kedvezőek hiszen világszerte nő az autók iránti kereslet és a fejlődés további záloga a folyamatban levő uniós szabadkereskedelmi tárgyalások sikeres lezárása is.
Magyarország részt kíván venni a hibrid és elektromos autók elterjedésében is, ezt a célt szolgálja a Jedlik Ányos terv – mondta Varga Mihály, kiemelve a korszerű szakképzés nélkülözhetetlenségét, amely a vállalatok szakember-igényeihez alkalmazkodik. Ezért döntött a kormány a duális szakképzési rendszer kiterjesztése mellett.
„Ami a munkaerőt illeti, mennyiségi és minőségi hiánnyal egyaránt szembesülünk, és a munkaerőhiány a növekedés egyedüli gátja. Tőkét, technológiát ugyanis hoznak a vállalatok” – hangsúlyozta a megnyitó utáni panelbeszélgetésen Pintér István, a Magyar Gépjárműipari Egyesület elnöke, valamint a Rába Nyrt. elnök-vezérigazgatója, aki felhívta a kormány figyelmét arra, hogy hazánkban nem a személygépkocsi gyártásnak, hanem a világpiacon máig sikeres haszonjármű-iparnak vannak sok évtizedes hagyományai, amire építeni lehet.
Ugyancsak tegnap Orbán Viktor jelenlétében indították el Győrben az új Audi TT Roadster sorozatgyártását, amelynek világpremierje nemrégiben volt a párizsi autószalonon. „Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül, ahogy a járműkonszern is elképzelhetetlen itteni tevékenysége nélkül” – hangsúlyozta Orbán Viktor miniszterelnök hozzáfűzve, hogy az Audi nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy “mi magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani”
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke az eseményen arról beszélt, hogy néhány hetente mutatnak be újabb modelleket, hiszen a konszern most tart modelloffenzívája második fokozatának kellős közepén; 2017 végéig félszáznál is több új modellt mutatnak be. Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója pedig kiemelte, hogy az itt előállított motorok és autók értékének hatvan százalékát a magyar beszállítók adják.
Megháromszorozza autógyártását az Audi
Márciusban Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke azt közölte, hogy a tavalyi 42 851-hez képest megháromszorozza gyártását a győri cég. A járműgyár augusztus közepén állt át a három műszakos termelésre, mert az itt készülő A3 Limousine észak-amerikai valamint az A3 Cabriolet európai bevezetése után megnőtt a rendelésállomány. A háromezer embernek munkát adó járműgyár naponta 640 autót szállít ki és az Audi Hungaria alkalmazottainak száma meghaladta a 11 ezret. A cég tavaly tízezer darabbal 1,925 millióra növelte motorkibocsátását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.