Cégvilág

Webboltok: Sok vállalkozás lemorzsolódik

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora az első kilenc hónapban a várható éves forgalom 63 százalékát bonyolította. Három éve idén nőtt legnagyobb mértékben az új piaci szereplők száma, de ezek sok esetben még egy évet sem élnek túl a piacon

Az online kiskereskedelmi piac koncentrációja idén csak kismértékben nőtt, miközben a kereskedők többsége még a várakozásokhoz képest is képes volt forgalmát növelni – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi indexkutatásának felméréséből.

Online áruház indítása egyre több típusú cég és kereskedés számára jelenthet fejlődési irányt, ami meg is látszik a webáruházak számának folyamatos bővülésén. A kereskedők többsége szerint az elmúlt három évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma. Ugyanakkor a webshopok úgy vélik, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei csökkentek, és az új indulók sok esetben az egy éves működést sem képesek elérni.

Idén az online boltok átlagos árszintje a hagyományos kiskereskedelemhez képest arányaiban nem változott, így az online kiskereskedelem hamarosan elérheti azt a pontot, amikor már nem az árelőny további erősítése lesz az elsődleges vásárlócsalogató eszköz. Az online boltok termékkínálata érezhetően bővült, így már egyre több termék érhető el interneten keresztül is. Ezzel együtt viszont csökkent a hazai beszállítói kör szerepe.

A legnagyobb hat online szektor forgalma az év harmadik negyedévében 33 milliárd forint volt, amiből a legnagyobb arányban a számítástechnika szektor büszkélkedhet 9,3 milliárd forintos forgalommal. A második negyedévhez képest a számítástechnika szektor mellett az otthon, kert szegmens szereplői érték el a legnagyobb, 26 százalékos forgalomnövekedést, ami nem meglepő, figyelembe véve, hogy ennek a szektornak az év ezen időszaka jelenti a főszezont.

Az év végi ünnepi időszaktól az idei évben leginkább függő játék és kultúra, ruházat valamint szépség, egészség szektorok a teljes évben várható forgalmuknak 57-57 százalékát érték el az első 9 hónapban, így ebben a három szektorban az online áruházak nagyon erős karácsonyi szezonra számíthatnak.

webbolt
Kapcsolódó cikkek