Szállítás Belgrádban megállapodást írtak alá a Budapest és Belgrád közötti gyorsvasút kiépítéséről az érintett országok kormányfői. A 2017 végén átadandó fejlesztés révén 8 óráról 2 órára csökken a menetidő a két főváros között. Az aláírás után Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter ismertette, hogy a kétvágányú villamosított vonal felújítása 2,89 milliárd dollárba (725 milliárd forintba) kerül. Az összeg 85 százalékának meghitelezésére a kínai fél ad várhatóan olyan ajánlatot, amely függ attól, hogy a kínai vállalatokra mekkora hányad jut a kivitelezésben. A pályán óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak a vonatok. Li Ko-csiang kínai miniszterelnök tájékoztatása szerint Kína hárommilliárd dolláros beruházási alapot hoz létre a térség országainak a tavaly már elhatározott 10 milliárd dolláros kedvezményes hitelkerete mellé. A kínaiak főként az itteni infrastruktúra projektek kidolgozásában és a pénzügyi együttműködésekben érdekeltek.
Két okból is jelentős a terv – mondta lapunknak Kovács Imre, a szerbiai határunkon keresztüli vasúti áruszállítás egészét bonyolító Rail Cargo Hungária Zrt. (RCH) elnök-vezérigazgatója. Az egyik a hagyományos balkáni személy- és áruszállítás körülményeinek a javítása, ugyanis Jugoszlávia szétesése után épp az érintett Sopron-Kelebia vasúti tengelyre után helyeződött át a vasúti szállítás súlypontja. A másik az, hogy az egyik legnagyobb kínai logisztikai cég, a Cosco megvette a pireuszi konténer-terminált, és szeretné, ha a kínai árut hozó hajói több napi utat takaríthatnának meg úgy, hogy már a görögországi kikötőben vasútra rakják az árujukat ahelyett, hogy felhajóznának Triesztig, Koperig vagy Rijekáig. Az RCH-nak most is van rendszeres pireuszi járata egy német és egy osztrák partner megbízásából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.