Rázó László közleménye szerint a Szombathelyen és Csornán kialakított központi forgalomirányító rendszer látja majd el a vasúttársaság 35 távvezérelt állomásának irányítását.
Ugyancsak a projekt részeként létesül forgalomirányító központ Sopronban, amelynek a feladata a vonalhálózat felső szintű üzemirányítása lesz, ezzel pedig hatékonyabbá válik a személyszállítás és a teherszállítás forgalomszervezése. A fejlesztésnek köszönhetően a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd, illetve a Győr-Sopron szakasz mellett központi forgalomirányítás lesz a Szombathely-Csorna-Rajka, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon is.
A távvezérlés kiépítésének és központosításának a szakemberek szerint komoly előnye, hogy a vasútvonalak átbocsátó képessége növekszik, leegyszerűsödik a forgalomirányítás, így várhatóan csökken a késések száma is.
A közleményben szerint a 6 milliárd 970 millió forint összköltségvetésű projekt száz százalékos támogatottsági intenzitás mellett a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP), valamint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Progam (IKOP) forrásainak felhasználásával valósul meg.
Hozzátette: a kivitelezési munkálatokat a Prolan-Savaria Konzorcium végzi, tagjai a Prolan Irányítástechnikai Zrt. valamint a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.