A 2014-es esztendő tíz legdrágább veterán autója
Az ember nem nagyon tudja felfogni azokat az összegeket, amelyet az autórajongók az árveréseken kipengetnek egy-egy veteránért. Persze itt nem arról van szó, hogy találkozókra járnak a hétvégente bütykölt géppel.
A manapság igen gyakran rizikósnak számító pénzügyi befektetéseket próbálják kiváltani ezzel. Továbbra is a Ferrari márkában látják a jelentős értéknövekedés lehetőségét, de ezzel együtt is túlzás, hogy a 2014-es évben értékesített 10 legdrágább autó közül 9 az olasz gyár terméke, és csak a lista utolsó helyére fért be egy Ford. S annak ellenére nem lankad a befektetési kedv, hogy már arról hallani elemzőktől, hogy nem tarthat a végtelenségig a drágulási hullám, és hamarosan jöhet az árcsökkenés.
A ranglista élén található Ferrari 250 GTO ára például 8,6 millió dollárral, vagy 30 százalékkal haladta meg az eddigi csúcstartóért fizetett összeget – a rekorder 1954-es Mercedes W196 ezüstnyíl versenyautót még 2013-ban értékesítették.
A top 10-es lista összértéke 17 százalékkal haladja meg a 10 legdrágább veterán árát. De nem csak pompa jellemzi ezt az exkluzív, luxus szegmenst; itt is akadnak ugyanis problémák, úgymint például a rendezetlen tulajdonviszony a lista harmadik helyén szereplő Ferrari 375 Plus esetén, ami miatt per is indult.


