Előretör a Skoda a kompakt autó szegmensben
Többek között Volkswagen Golf és a Toyota Auris kétszámjegyű eladásnövekedésének köszönhetően az ágazat elérhette a 3 millió darabos eladási szintet 2014-ben, ebben az évben azonban az IHS Automotive előrejelzése szerint 2,9 millió alá eshetnek a nagyobb kompakt modellek eladásai. A visszaesés oka, hogy idén – a tavalyi évvel ellentétben – egyetlen jelentős modellt sem mutatnak be ebben a kategóriában, amely versenyre kelhetne az olyan, prémium típusokkal, mint az Audi A3 vagy a szubkompakt terepjárókkal, mint a Renault Captur.
A kompaktok adják az eladások száma szerinti második legnagyobb kategóriát az európai autóeladásokat tekintve, hiszen csak a legkisebb, szubkompakt típusokból adnak el többet a kontinensen. A Volkswagen csoport igen jól teljesített, hiszen négy személyautó márkájával a kompakt kategória összes eladásainak mintegy felét érte el tavaly.
A tavalyi évben regisztrált fellendülést a Seat Leon, a Peugeot 308 és a Skoda Octavia vezette az értékesítés 60, 59, illetve 27 százalékos növelésével. Eközben a kategória régebbi versenyzői veszítettek piacukból, az Opel (Vauxhall) Astra 9 százalékot, a Renault Mégane 10 százalékot bukott a JATO Dynamics adatai szerint.
A Skoda hivatalos véleménye szerint a közepes méret és a kompakt közé pozícionált Octavia elsősorban a családok körében népszerű, míg kisebb, ferdehátú változata, a Rapid éppen a Volkswagen Polótól hódíthat el vásárlókat; Németországban a modell ára alacsonyabb, mint egy kisebb, belépő szintű felszereltségű Polóé.