Cégvilág

Rekorddal indított az Apple

Megrohanták a felhasználók az Apple online áruházát, az App Store-t 2015 első hetében, a szolgáltatáson keresztül kínált alkalmazások rekordméretű, közel félmilliárdos forgalmat produkáltak mindössze néhány nap alatt. Az új év első napja szintén rekordot hozott, soha nem költöttek még annyit az App Store-ban egy napon, mint január elsején.

A vállalat közlése szerint a múlt évben összesen 10 milliárd dollárnyi bevételt termelt az online áruház az applikációk fejlesztőinek, míg 2008-as indulása óta 25 milliárd dollárt. Az App Store-ban 24 kategóriában több mint 1,4 millió alkalmazás érhető el.

Miközben az Apple a szolgáltatás rekordjait ünnepli, az európai és kanadai felhasználók bosszankodhatnak, ugyanis a társaság bejelentette azt is, hogy számos országban emeli az App Store-on keresztül megvehető termékek – így az iPhone-ok és iPad-ek – árát. A cég közlése szerint az Európai Unióban, Kanadában és Norvégiában élők számíthatnak drágulásra, míg az izlandiak számára csökkennek majd az árak. Magyarországon is jelentős a drágulás: az eddig 0,89 euróért árult alkalmazások mostantól 0,99 euróba kerülnek.

Az egyelőre bizonytalan, hogy mi lesz majd Oroszországban, a vállalat ott is változtat majd az árakon de azt nem árulták el, hogy milyen irányban. A múlt hónapban a cég felfüggesztette néhány napra a készülékek oroszországi forgalmazását a rubel gyengülése miatt, majd amikor újraindították az árusítást már 35 százalékkal kerültek többe ezek a termékek. Az árváltozást a helyi áfa-kulcsokhoz, illetve a devizaárfolyamokhoz való alkalmazkodással indokolta az Apple.


Bár az Apple a szeptemberben zárult legutóbbi üzleti évében is rekordforgalmat ért el, a fejlődés üteme kis mértékben lassult. A 2013-as üzleti év bevétele még 9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, tavaly ugyanakkor már csak 7 százalékos volt a növekedés és 182,8 milliárd dollár a forgalom. Pozitív változás ugyanakkor, hogy míg az előző üzleti évben mind az üzemi, mind az adózott eredmény esett, addig 2014-ben sikerült megfordítani ezt a trendet.


A vállalat soha nem adott még el ennyi okostelefont egy üzleti évben, mint tavaly. Az értékesített iPhone-ok számra meghaladta a 169 milliót, ami a 2013-as üzleti évhez képest közel 13 százalékos bővülést jelent. Kevésbé teljesítettek jól az iPad-ek, a 2014-es üzleti évben a táblagépekből 68 milliót értékesített az Apple, ez négy százalékos visszaesést jelent.

alkalmazás Apple iPad iPhone App Store
Kapcsolódó cikkek