BUX 39,691.46
-1.42%
BUMIX 3,756.39
-0.24%
CETOP20 1,681.37
-1.54%
OTP 8,500
-3.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
ENEFI 191.5
-8.37%
0.00%
-0.47%
ZWACK 16,850
-0.30%
0.00%
ANY 1,460
+2.10%
RABA 1,125
-0.88%
0.00%
+0.99%
0.00%
-1.08%
+1.67%
0.00%
-3.34%
0.00%
-0.13%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,500
-0.64%
+0.92%
ALTEO 2,890
-2.69%
0.00%
+0.56%
0.00%
0.00%
-0.68%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+3.90%
0.00%
+2.27%
+2.00%
-1.96%
GOPD 12,300
+36.67%
OXOTH 3,520
-0.56%
-5.66%
NAP 1,296
-0.31%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Szeretik a TV2 műsorait a szponzorok

A médiahatóság tanulmányából kiderült: a két nagy kereskedelmi televízió közül a harmadik negyedévben abszolút győztesnek a TV2 bizonyult a szponzorhirdetések piacán, hiszen a támogatói üzeneteinek száma (több mint 17 ezer) és időtartama (1383 perc) is jelentősen felülmúlta az RTL Klub eredményeit.

„A tárgyidőszakban a hat médiaszolgáltató műsorkínálatában 595 cég és/vagy márka 35174 támogatói üzenetét azonosíthattuk be, melyek 210 műsorcímre irányultak, időtartamuk pedig 2807 percet tett ki” – közölte az NMHH. Az említetteken kívül ezúttal még az M1, M2, a Duna TV és a Life Network műsorait vizsgálták. A támogatói hirdetéseket gyakorlatilag lehetetlen elkerülni, hiszen műsor közben jelenik meg a képernyő alsó vagy oldalsó részén néhány másodpercig a műsor hosszától függően egy vagy több alkalommal.

A felbukkanó 595 cég közül 147 csupán egy-három alkalommal került a képernyőre, ami az M1 támogatóinak 41,5, az RTL Klubénak 14, a TV2-ének 24, míg a Life Network támogatóinak 16 százalékát, a Duna TV és M2 szponzorainak a felét tette ki. Az adott csatornán felbukkanó támogató cégek közül az M1-hez a Hotel Wellamarin (319 eset), az országos kereskedelmi televíziók közül az RTL Klubhoz a Magyar Telekom Nyrt. (1586 eset), a TV2-műsoraihoz pedig a Leier Hungaria Kft. (1218 eset) csatlakozott a legkiemelkedőbb esetszámban.

A TV2-nél abszolút favoritnak a számos szponzorüzenettel kiegészített időjárás-jelentés számított, a műsorhoz negyedéves vetítésben 24 cég 5889 szponzorüzenettel kapcsolódott. „A szponzori hirdetések 48,5 százaléka a TV2, 33,5 százaléka az RTL Klub, 11,8 százaléka pedig az M1 műsorához kötődött. A szpot alapú támogatói üzenetek volumene és a műsoridőhöz viszonyított aránya a korábbi időszakhoz viszonyítva kissé visszaesett” – közölte az NMHH.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek