Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára elmondta: a kormány és a tárca minden jogilag lehetséges és indokolt eszközzel támogatja a magyarországi mozdonygyártás beindítását. Hozzátette: ettől azt remélik, hogy rövid távon 50, hosszú távon 250 új munka hely jön létre, és lehetőséget ad magasan kvalifikált szakemberek foglalkoztatására, a hazai beszállítói arány fokozatos jelentős bővülésére.
Glattfelder Béla emlékeztetett arra, hogy a 90-es években a Ganz még gyártott néhány mozdonyt Magyarországon, ugyanakkor gyakorlatilag mintegy 30 éve nincs hazai mozdonygyártás, aminek beindítására vonatkozó elképzelés illeszkedik a magyar kormány és az Európai Unió újraiparosítási koncepciójába.
Az NGM államtitkára kitért arra, hogy a magyar ipari termelésben fontos szerepet játszó járműgyártásra főként a személygépkocsik előállítása jellemző, de a jövőben fontos lehet a kötöttpályás közösségi közlekedés - például a hév és metró felújítás, a mozdonygyártás - területe is.
Glattfelder Béla az MTI kérdésére elmondta, hogy a céggel közösen megvizsgálják milyen hazai és uniós lehetőségeket lehet igénybe venni a mozdonygyártás beindításához. Horváth László az MTI-nek elmondta, hogy BP Mozdonygyár Kft. néven induláskor 3 millió forint törzstőkével hozzák létre a vegyesvállalatot 51 százalék román és 49 százalék magyar tulajdoni hányaddal. Kezdetben a Softronic cég Transmontana típusát szerelnék össze, illetve gyártanák, a licenszek vásárlásával a vegyesvállalatban fokozatosan nőne az L.A.C Holding tulajdoni hányada.
A tervek szerint március végéig elkészítik a gyártás beindítására vonatkozó tanulmányt, köztük a leendő gyártási helyszínre vonatkozó javaslatot - mondta Horváth László, aki szerint a MÁV Északi Járműjavító telepében egy üzemcsarnok megfelelő lehetne erre a célra. Hozzátette: úgy tervezik, hogy az idén az év második felében beindul a magyarországi mozdonygyártás, elsősorban a északi- és nyugat-európai, valamint észak-afrikai piacra.
Az L.A.C Holding tájékoztatása szerint az érdekeltségükbe tartozó CER Hungary magán-vasúttársaság mintegy 800 millió forintért lízingeli a Softronic cégnél gyártott új Transmontana mozdonyt, ami 6 ezer kilowatt teljesítményű, és bruttó 3500 tonnás szerelvényt képes vontatni.
A nyilvános cégadatok szerint a L.A.C. Holding Zrt. nettó árbevétele 2013-ban 413 millió forint volt, az előző évi 330 milliós árbevétel után. A cég adózott eredménye 2013-ban 50 millió forintot tett ki, míg 2012-ben 249 millió forint volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.