BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén is folytatja a hálózatbővítést a DM

Február végén a budaörsi kereskedelmi zónában nyílik meg a DM-Drogerie Markt Kft. legnagyobb, 540 négyzetméteres eladóterű áruháza, jóllehet decemberben a szintén budaörsi Premier outletben is létesült egy üzlet, a város belterületén lévő boltot pedig felújították a közelmúltban. A kérdésre, hogy nem lesz-e sok ennyi DM egymás közelében, Kanyó Roland PR-vezető elmondta, hogy minden hálózatbővítési lépés előtt felmérik a környék vásárlóerejét, Budaörs pedig a nagy átmenő forgalom révén a főváros legerősebb bevásárló kapuja.

A társaság évente 12-15 üzletet újít fel és általában ötöt nyit olyan településeken, ahol addig nem volt DM-bolt, így a beruházási keret nagyjából állandó: az október elsején kezdődött folyó üzleti évben 800 millió forintot tesz ki.

Az üzletek alapterülete folyamatosan bővül és a következő években is az eladótér növelését tervezi a cég. A bolthálózat a tavalyi új nyitásokkal, illetve a boltok áthelyezése révén csaknem 70 ezer négyzetméterre nőtt, de a minőségi cserék miatt az egykori 262-vel szemben az előző üzleti év zárásakor, szeptember végén már csak 254 üzletet üzemeltetett a hálózat. Ahol nem volt szükség öt-hat kisebb boltra, ott helyettük kevesebb, nagyobb üzletet nyitottak nagyobb forgalmú, központi helyen – számolt be Kanyó Roland. Hasonló volt a helyzet a WestEnd bevásárlóközpontban, ahol két DM is volt, de ezeket egy tágasabbra cserélték, és a forgalmi adatok alátámasztották a koncepció helyességét.

A teljes bolthálózat forgalma a tavalyi utolsó három hónapban hét, nyolc illetve kilenc százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a január pedig szintén nyolc százalékos árbevétel emelkedést hozott. A bolthálózat üzleteinek a fele van nyitva vasárnaponként, így a társaság azon van, hogy március második felétől meghosszabbítsa a nyitvatartást – egyes helyeken akár 22 óráig –, és remélik, a vevők hat napon át is biztosítani fogják az eddigi forgalmat, mert akkor nem kellene a létszámcsökkentéshez folyamodni. Az alkalmazottak száma – a munkaóraszám optimalizálás eredményeként – az egy évvel korábbi 2181-ről 2105-re csökkent az utolsó üzleti év végére.

Az anyacég, a DM Drogerie Markt GmbH 2,5 éve Magyarországra hozta sajátmárkás termékeinek regionális elosztó központját, ahonnan a délszláv országok mellett Romániát, Szlovákiát és Csehországot látják el áruval. Miután 2009-től a vásárlók az olcsóbb termékek felé fordultak, a sajátmárkás termékek forgalma nagyot fejlődött, mára eléri a teljes bevétel ötödét. Érezhetően erősödik a magasabb árkategóriát képviselő biotermékek forgalma is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.