Középen üt legnagyobbat az új reklámadó
Az RTL, a TV2 és a Sanoma kivételével mindenki rosszabbul jár a médiapiacon az új, egykulcsos reklámadóval, amennyiben annak mértéke valóban 5 százalékos lesz. A számításkor a 2013-as, vagyis a most elérhető mérlegekből indultunk ki, a hirdetési árbevételt ezekben általában közzé is tették a cégek, ám ott ahol nem, az iparági átlaggal számoltunk.
A most érvényes sávos rendszernél az egybeszámítások miatt érdekes a médiacégek bevételeinek összeszámítása, ám ez alapján is csak három konglomerátum esett a nagyobb kulcs alá: az RTL közel 4 milliárdos terhe mellett eltörpül a TV2, illetve az azóta új tulajdonoshoz került Sanoma (mai nevén Central Média) 1,5 milliárdos adóterhe. Az öt százalékos adóval az RTL terhe azonban 1,2 milliárd alá csökken, míg feleződik a két nagy cég fizetnivalója. (Időközben a Sanoma-csoportot eladták, ám számításainkban ezt ugyanúgy nem vettük figyelembe, mint a Ringier-Axel fúzió következményeit). Csak ezen három cég 4,6 milliárd forintot spórol – ezt a többi médiacég fizeti meg.


