A Kelet-Ukrajnában folyamatosan fennálló instabilitás, a hrivnya leértékelődése és volatilitása, valamint a devizakorlátozások miatt a Wizz Air tegnap bejelentette, hogy április 20-tól a Wizz Air Ukraine, amely jelenleg két repülőgépet üzemeltet 16 útvonalon Ukrajnából, beszünteti működését.
Az ukrajnai leánycég még 2008 nyarán indította el első menetrend szerinti járatát Kijevből Szimferopolba, de volt járat Harkovba és Zaporozsjébe is.
Nincs szó teljes kivonulásról, hiszen az anyacég, a Wizz Air Hungary 16 helyett 8 útvonalat továbbra is üzemeltet majd Ukrajnában. Megmarad a Kijev-Budapest, valamint például az ukrán főváros és München, London, Köln közötti járat is. Ellenben megszűnik a Kijevből Moszkvába, Barcelonába, Valenciába, a grúziai Kutaisziba, Milánóba, Nápolyba és Velencébe repülő járat. Lvovból pedig az olasz és a spanyol városokba nem lehet majd repülni. Az érintett járatok utasai számára a teljes jegyárat visszatérítik. A megmaradó járatokra pedig újra kell foglalni.
Főleg a Kijev-Moszkva járat leállítása érdekes. Ugyanis a két főváros között mindössze szeptember 30-a óta repülnek, amikor már rég válságos volt a két ország viszonya. A fapados légitársaság egyik új Airbus A320 típusú repülőgépe szolgálta ki a Vnukovo repülőtérre hetente háromszor közlekedő járatot. Akkor még azt nyilatkozták, hogy az útvonal megnyitása régóta várt mérföldkő a cég történetében. Ebben az ukrajnai légitársaságok számára kihívásos helyzetben számítunk a hatóságokra, hogy létrehozzák a fejlődéshez és a tisztességes versenyhez szükséges környezetet – mondta akkor Bús Ákos, a Wizz Air Ukraine vezérigazgatója. A légitársaságok már tavaly július óta elkerülik a kelet-ukrajnai légteret, miután rakétával lőttek le egy maláj gépet a térségben. Így döntött a Wizz Air is.
Június 4-én bázist nyitnak Kijevben, ahol mindössze egy darab Airbus A320 típusú repülőgépet állomásoztatnak majd. Az ukrán fővárosban már kevés nyugati légitársaság található, csak a görög Aegean aktív. A hálózat is pocsék, egyebek mellett Franciaországba, Ausztriába, a balti országokba, Romániába, a skandináv országokba nem lehet közvetlenül eljutni, ellenben három grúz városba igen, de van dubaji kapcsolat is.
A jelenleg Kijevben állomásoztatott második Airbus A320 repülőgépet a Wizz Air új, kassai bázisára helyezi át. Az ukrajnai tevékenység átalakítása nem most kezdődött. Korábban bezárt a donyecki bázis és számos járat indítását elhalasztották a nyugat-ukrajnai Lviv városából. Reményeik szerint így is az ukrán piac egyik jelentős légitársasága maradnak, készen arra, hogy bővítsen a körülmények kedvező változása esetén. Úgy kalkulálnak, hogy a Wizz Air Ukraine működésének beszüntetése nem lesz jelentős hatással a Wizz Air Group kereskedésére a tárgyévben és az azt követő pénzügyi években. A cég bemutatta 2015-ös téli menetrendjét, amely a Magyarországról induló járatokat is tartalmazza. Budapestről és Debrecenből 24 ország 40 városába lehet repülni. A legújabb budapesti járat Lisszabonba fog közelekedni március 30-tól heti kétszer, keddi és szombati napokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.