BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Molnár Ani New Yorkban

New York visszaszerezte legfontosabb kortárs művészeti központ státuszát, ami nemcsak az aukciók, de a művészeti vásárok forgalmán is lemérhető. A márciusban lezajlott New York-i Armory Shown egyetlen részvevőként a budapesti Molnár Ani Galéria is részt vett. A Personal Structures - Industrial Stories címet viselő standjukon az idei velencei biennálé-s művészünk, Cseke Szilárd objektjeit és Mátyási Péter fóliára készült grafikáit állították ki.
A stand koncepciója a személyes aspektusokat hangsúlyozza az elidegenedett ipari folyamatok helyett. “Másodszor vettünk részt a Armory Shown, tudatosabban készültünk, jobban tudtam, milyen anyagot érdemes hozni. Rendkívül jó helyen lévő standot kaptunk, a kávézóból egyenesen oda lehetett látni, de ez még kevés lett volna önmagában. Nagyon sok érdeklődő fordult meg a standunkon, szakmai megkeresések is körvonalazódnak, és mindkét művésztől több munkát is értékesítettünk” – nyilatkozta lapunknak Molnár Ani, aki jövőre is tervezi a New York-i részvételt. Lendített az érdeklődésen, hogy a májusban startoló Velencei Biennálé magyar művészét állította ki, bár amikor a vásári részvétel anyagát leadta, még nem lehetett tudni ezt.

A tizenhetedszer megrendezett amerikai vásár fennállása óta rekordszámú, 199 kiállító galériával jelentkezett, a többség erős eladásokról számolt be. A 28 országból érkezett galériákat két szekcióra osztották, az egyik a 20. századi művészetre fókuszált, a másik pedig a legfrissebb kortárs vonulatra.
Minden vásár bemutat egy szakmai válogatást, amit az általuk felkért kurátor figyelemre méltónak tart. Most ez a kiállítás Közel-Kelet, Észak-Afrika és a Földközi tenger medencéjében fekvő mediterrán országok aktuális irányzatait mutatta be. A vásár hangsúlyosan terjeszkedett a városban is, az Armory Arts Week keretében több múzeumban és galériában kapcsolódó programok zajlottak.

Noah Horowitz kiállításigazgató az eladások növekedését nemcsak a piaci trendeknek tulajdonítja, ebben látja visszaigazolodni a szigorú zsűrizés létjogosultságát. A vásár minőségére való fokozott figyelem a záloga a legnagyobb, legbefolyásosabb galériák visszatérésének, és azt generálja, hogy a fiatal galériák itt akarnak először bemutatkozni.

A vásár digitális technológiai hátteret adó partnere régóta az amerikai Artsy, idén újításokkal, kifejezetten a vásárra tervezett mobil applikációkkal és személyre szabott iPhone vásári vezetéssel jelntkezett. Az eladásokat segítendő gyűjtők és kiállítók egy online felületen keresztül közvetlenül érintkezhettek. A technológiai szolgáltatásokon túl az Artsy a művészettámogatásba is beszállt. Felkérte Hank Willis Thomas amerikai művészt egy interaktiv installáció készítésére: a pezsgőbárban látogatók fényképezőgépének és mobiltelefonjainak vakui aktiváltak szövegeket. A vásár vezetése első ízben kampányolt az Instagramon, a speciális online megnyitót és reggelit tartottak 30 blogger közreűködésével. A közösségi média bevonását a jövőben folytatni fogják.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.