Cégvilág

Rekordösszeget gyűjtött össze a Pebble

Több mint 20 millió dollárt gyűjtött össze a Kickstarteren új okosórájára a Pebble: az interneten keresztül közel 80 ezren támogatták az új eszközt, amelyet kedvezménnyel kaphatnak meg, attól függően, mikor szálltak be.

Az első támogatók 159, a többiek 179 dollárért juthatnak az üzletekben 199 dollárba kerülő okosórához. A múlt pénteken zárult kampány rekordot hozott az online közösségi finanszírozás történetében, az eddigi csúcsot egy minihűtő tartotta, amelynek gyártója 13,3 millió dollárt szedett össze.

A Pebble Time színes e-papír kijelzővel készül, ami nemcsak a megjelenítés minőségét változtatja meg, hanem lényegesen megnöveli az üzemidőt is: akár hét napig is bírhatja töltés nélkül az új készülék. A fontos tennivalókra is figyelmezteti majd használóját az eszköz, amelyet májustól kezdenek kiszállítani a támogatóknak, utána kerül a boltokba.

Az elmúlt néhány hónapban hatalmas pezsgés volt az okosórák piacán, számos gyártó mutatott be új modelleket, illetve az Apple is előrukkolt a sajátjával. A cég március elején mutatta be az Apple Watchot: legolcsóbb változta is 349 dollárba kerül, de lesz olyan, aranyból készült eszköz is, amelyért 17 ezer dollárt kell majd fizetni. Az Apple készülékeire április 10-től lehet leadni a rendelést és április 24-től lesznek megvásárolhatók, egyelőre kilenc országban, köztük az USA-ban, Kínában, Németországban és Japánban. Korántsem egyértelmű azonban, hogy az Apple az okosórák piacán is hasonló helyzetet tud kivívni magának, mint a mobiltelefonok esetében, ugyanis sok a komoly rivális. A barcelonai Mobile World Congressen a Huawei és az LG is olyan okosórákat mutatott be, amelyek a prémium szegmensbe tartoznak, néhány napja pedig az egyik legismertebb svájci luxusóragyártó, a Tag Heuer is bejelentette, hogy megjelenik ebben a szegmensben. A cég a Google által fejlesztett Android Wear operációs rendszert futtató eszközt dob majd piacra az utolsó negyedévben.

Pebble okosóra
Kapcsolódó cikkek