Cégvilág

A rádiós piac reklámbevétel-növekedést vár

A hirdetési bevételek növekedését várja a hazai rádiós piac, de több faktor is bizonytalanná teszi a bővülés mértékét - nyilatkozta a nagyobb vételkörzetű médiumokat összefogó Rádiós Műsorszolgáltatók Egyesületének (Rame) elnöke az MTI-nek.

Turi Árpád elmondta: irreális elvárás, hogy megismételjék az elmúlt évekre kimutatott, néha 15-20 százalékos növekedést, aminek egyik magyarázata éppen az volt, hogy korábban csak a bevételek mintegy háromnegyedére volt rálátásuk a piacbecslést végző szervezeteknek.

"A Rame megalakulásával ez az arány 99 százalék közelébe ugrott. Mivel a 2013-as piacbecslésben vettünk részt először, a nemrég publikált tavalyi adatok az elsők, amelyek már ténylegesen összehasonlíthatóak az előző évivel" - jegyezte meg.

A március elején publikált tavalyi reklámköltési adatok szerint a hazai hirdetési piac - 7,77 százalékos növekedés mellett - 189,05 milliárd forintos volt, a rádiós bevételek 9,3 milliárdja 5,8 százalékkal múlta felül a 2013-as adatot.

Turi Árpád megjegyezte: az utóbbi években "letisztult" a rádiós piac, amiben annak is szerepe volt, hogy alig akadt olyan nagyobb szereplő, amelynek lejárt volna a műsorszolgáltatási jogosultsága, így mindenki figyelt a hosszú távú márkaépítésre.

A médium iránti bizalom erősödéséről beszélve kitért arra is: a helyi rádiók ernyőszervezetével közösen fellépve hatékonyan tudják formálni a szektor imázsát.

Turi Árpád a következő évek feladatai között említette a felkészülést az online rádióhallgatás korára. Azt mondta, lassú folyamatra számítanak, hiszen a rádiózással töltött idő 99 százalékát ma még a hagyományos platformok viszik el.

A rádióidő jelentős hányadát elvivő autórádiók piaca nem mozdul gyorsan, ugyanakkor a mobilszolgáltatók adatátviteli korlát nélküli ajánlatai már alkalmasak lehetnek arra, hogy részben kiváltsák a hagyományos rádiót - jegyezte meg a Rame elnöke.

hirdetési piac média rekmlámpiac rádió
Kapcsolódó cikkek