Felhasználóból már akad bőséggel a WhatsAppnál
Kérdés ugyanakkor, hogyan lesz üzleti siker a népszerűségből. A WhatsApp az elmúlt évek egyik legnagyobb felvásárlása keretében került a Facebookhoz, a tavaly októberben lezárt ügylet keretében 22 milliárd dollárt fizetett a közösségi oldalt működtető cég.
Bár Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója korábban azt nyilatkozta, hogy nem az a céljuk, hogy gyorsan, nagy bevételt hozzon számukra a WhatsApp, nem kétséges, hogy előbb-utóbb meg kell találni a módját a bevételtermelésnek. Részletes adatok ugyan nem állnak rendelkezésre a múlt évi eredményekről, annyit azonban lehet tudni, hogy az első hat hónapban mindössze néhány millió dolláros bevételt hozott a szolgáltatás, míg a vesztesége meghaladta a 200 millió dollárt.
Pedig a 2009-ben alapított cég hatalmas összeget vesz ki a mobilszolgáltatók zsebéből. Egy becslés szerint tavaly tavasszal már 33 milliárd dollár körül volt az az összeg, amivel csökkent a távközlési vállalatok SMS-bevétele az ingyenes üzenetküldési lehetőséget kínáló applikáció miatt. Az egyik opció az lehet, ha az alkalmazás letöltéséért szednek díjat, ahogyan már most is van néhány országban, illetve megjelenhetnek hirdetések is a szolgáltatáson belül. Persze ez azzal is járhat, hogy a felhasználók elfordulnak a megoldástól és más alkalmazásra váltanak.
Miközben a WhatsApp-nál még csak keresik a módját, hogyan növeljék a bevételt, a cég riválisai már komoly forgalmat bonyolítanak. A kínai WeChat üzenetküldő például tavaly a második és harmadik negyedévben is 900 millió dollár feletti bevételt ért el.


