BUX 43,045.36
-0.13%
BUMIX 3,820.53
+0.28%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,148
-0.74%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.16%
-3.11%
ZWACK 17,400
+0.29%
0.00%
ANY 1,545
+0.32%
RABA 1,170
0.00%
0.00%
-0.61%
0.00%
0.00%
OPUS 152.4
+0.40%
+0.51%
0.00%
-0.43%
OTT1 149.2
0.00%
-0.90%
MOL 2,830
+0.71%
+1.58%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+2.02%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.69%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
0.00%
+1.24%
0.00%
-5.19%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Felmondanak Simicskának: nem építhet autópályát

Felmondja az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek szakaszának építésére kötött szerződéseit a kormány. A Népszabadság úgy tudja, hogy a mintegy 110 milliárd forint összértékű beruházás támogatási szerződésének semmissé tételéről szóló határozat tervezete már el is készült.

A Népszabadság kormányzati forrásai szerint az M4-es támogatási szerződésének felmondásáról a hét közepén született döntés a Lázár János vezette Miniszterelnökségen. A kivitelezői szerződések semmissé tétele eldöntött kérdés.

A Miniszterelnökségen informálisan meg is erősítették a lapnak, hogy a kartellgyanúba keveredett útépítőkkel szerződést bontanak. Arra hivatkoznak, hogy az építkezésre nincs pénz, de a lépés időpontja még kérdéses.

Az a hivatkozás, hogy az Európai Unió kartellezés miatt nem támogatja a magyarországi fejlesztést, nem áll meg. Sophie ­Dupin de Saint Cyr, az Európai Bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa ugyanis a 444-nek úgy fogalmazott: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg." Vagyis a bizottság cáfolja, amit Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára közölt arról, hogy egy informális beszélgetésen kartellgyanút fogalmaztak volna meg.

A Népszabadság kérdésére pénteken az Európai Bizottság egyik illetékese megerősítette: a magyar kormány 2013 végén kért uniós finanszírozást az M4-es autópályához. A bizottság kifogásokat fogalmazott meg, többek között a magas árak miatt, mire Budapest visszavonta a kérést.

Mindez már azt is sajátos megvilágításba helyezi, hogy a Miniszterelnökség néhány napja leállít­tatta a sztráda építését, és vizsgálatot rendelt el kartellgyanú miatt. A lap azt írja, sokak szerint ez csak ürügy: valójában Simicska Lajossal és cégével, a Közgéppel van baj.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek