Cégvilág

Már ételt is kínálnak a taxirendelő appok

Négyszázmillió dollárt gyűjtött a napokban lezárult befektetési körben az Ola, amely a Uber taxi-rendelő alkalmazás legnagyobb riválisa Indiában. A társaság ezzel az összeggel már összesen jóval több mint 600 millió dollárnyi tőkét gyűjtött, és a friss forrásból igen intenzív terjeszkedést terveznek.

Az Ola egy évvel ezelőtt még mindössze 10 indiai városban volt jelen, most mintegy 100 településen érhető el a szolgáltatás, az év végére pedig a tervek szerint megdupláznák ezt a számot.

A vállalat egészen elképesztő ütemben növelné a vele szerződésben álló sofőrök számát is. A múlt év tavaszán nagyjából 10 ezren dolgoztak a cégnek, jelenleg 100 ezer „taxisuk” van, három éven belül pedig szeretnék elérni az egymilliót. Bár globálisan a Uber a legismertebb és legnagyobb mobilos autórendelési szolgáltatást kínáló vállalat, Indiában az Olával szemben komoly a lemaradása, amit az is mutat, hogy mindössze 11 városban van jelen. Ugyanakkor az ázsiai ország az egyik leggyorsabban fejlődő piac, így érthető, hogy a Uber is igyekszik megerősíteni ottani pozícióját. Az amerikai cég a múlt hónapban jelentette be, hogy együttműködési megállapodást kötött a helyi Times Group nevű társaság online üzletágával, a Times Internettel.

Az új szövetséges igazi jelentőségét az adja, hogy mintegy kétszázmillió emberhez jutnak el a tartalmaik, vagyis hatalmas marketingerőt képviselnek. Emellett azonban egy jól csengő helyi márka sokat segíthet abban, hogy jobban elfogadják a Ubert. A társaságot ugyanis számos támadás éri Indiában is, főként az üzletüket féltő taxisok részéről, de a hatóságok is egyre határozottabban lépnek fel velük szemben.

A mobilalkalmazásra épülő taxiszolgáltatást működtető vállalat a világ számos pontján vív jogi harcot a konstrukció elfogadtatásáért, egyelőre nem túl sok sikerrel.

A közelmúltban egy német bíróság mondta ki, hogy Németország területén nem lehet működtetni a UberPop szolgáltatást, igaz, a többi megoldást, amelyeknél ellenőrzik a sofőröket, nem tiltották ki az országból. A cég párizsi központjában már házkutatást is tartottak, de Dél-Koreában is eljárás indult ellene a személyszállítási törvények megszegése miatt. Spanyolországban 2014 végén tiltották be a szolgáltatást, azonban februárban egy új megoldással tért vissza arra a piacra a társaság.

A spanyol felhasználók ugyanazzal az okostelefonos alkalmazással, amivel korábban autót hívtak, most ételt tudnak rendelni. A UberEATS nevű szolgáltatás Barcelonában indult el, és 10 perces kiszállítást ígér. A társaság egyébként Los Angeles-ben is kínál hasonló lehetőséget, ott UberFRESH néven érhető el.

A helyzet érdekessége, hogy az Olának szintén van ételkiszállítási szolgáltatása, az Ola Cafe egyelőre csak négy indiai városban érhető el. Ezek a próbálkozások azt mutatják, hogy az autórendelő alkalmazást fejlesztő cégek a logisztikai lehetőségeket kihasználva igyekeznek új területeken is megjelenni, és az ételrendelés mellett könnyen lehet, hogy idővel a futárszolgálatoknak és csomagszállító vállalkozásoknak is riválisaik lesznek.

Ola Uber taxi India személyszállítás
Kapcsolódó cikkek