Tavaly 30 százalékkal nőtt a Samsung televíziók magyarországi forgalma az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részesedésük pedig már 40 százalék fölött van – közölte Facskó István, a Samsung Electronics Magyar Zrt. elnöke a cég új tévékészülékeinek tegnapi bemutatóján. A társaság jászfényszarui üzemében 6,4 millió tévét gyártottak a múlt évben, ez százezerrel haladta meg a 2013-ast.
A vállalat új, ívelt SUHD tévéit tegnap mutatták be Magyarországon, a készülékekbe a még jobb képmegjelenítés érdekében nanokristályokat építettek be. Az eszközök 64-szer több színt, valamint 2,5-szer nagyobb fényerőt tudnak megjeleníteni, mint a hagyományos televíziók. A társaság SUHD tévéin már a cég által kifejlesztett Tizen operációs rendszer fut.
A Samsung egyértelműen prémium terméknek szánja az új tévéket, ennek megfelelően kis méretben nem is gyártják, 48 hüvelykes a legkisebb modell. Az új csúcstévék már itthon is elérhetők, és az áruk is jelzi, hogy a prémium kategóriát képviselik. Az Extreme Digital webáruházban a legolcsóbb, 55 hüvelykes Samsung SUHD tévé egymillió forintba kerül, de a Media Markt kínálatában szerepel egy 88 hüvelykes készülék is, aminek az ára online vásárlás esetén hétmillió forint.
A Samsung tíz éve a globális tévépiac meghatározó szereplője, és az elmúlt években ezen a területen is több jelentős újítást hoztak. A cég 2014-ben elsőként jelent meg ívelt készülékekkel, amelyeknél 90 százalék feletti a piaci részesedésük, míg az UHD (ultra nagy felbontású) tévéknél 50 százalék körül van.
A jászfényszarui üzemben SUHD televíziókat nem gyártanak majd, ívelt tévék viszont készülnek ott – mondta el a Világgazdaság érdeklődésére Facskó István. A társaság tavaly nyáron adta át a magyarországi tévégyára új létesítményét. A 25 millió dolláros beruházással megépült 22 ezer négyzetméteres üzemben összesen mintegy ezren dolgoznak. A világ egyik legmodernebb televíziógyárának számító létesítményben naponta 30-40 ezer készüléket is összeszerelhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.