Ma hajnalban végleg kivezették a piacról az OLX.hu rendszerét, az internetes böngészőbe az apróhirdetési oldal nevét beíró felhasználókat automatikusan átirányítják a Jófogás.hu-ra. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a két szolgáltatás integrálását követően mennyi felhasználó és hirdetés lesz a rendszerben, mivel az új tulajdonos a megegyezés szerint csak pénteken kapta meg az OLX végleges adatbázisát, és néhány napig még eltart, amíg pontos adatok állnak majd rendelkezésre – közölte érdeklődésünkre Palocsay-Zubor Géza, a Jófogás.hu-t működtető Schibsted Classified Media Kft. ügyvezető igazgatója. A cégvezető becslése szerint nagyjából 30 százalék körül lehet az olyan felhasználók aránya, akik eddig csak az OLX.hu-t használták.

A fúzió lezárását követően a szolgáltatások jelentős fejlesztésére készül a Jófogás.hu. A 40 és 80 kilogramm közötti termékekre vonatkozó háztól-házig kiszállítási szolgáltatást a háztartási nagygépek mellett más kategóriákra, így például a bútorokra és egyéb gépekre is kiterjesztik. Ez az elképzelések szerint már júniusban megtörténik. Az idei tervek között szerepel a Szállás.hu-val indított együttműködés kibővítése, míg eddig csak a kuponos ajánlatok jelentek meg a Jófogás.hu-n, addig a jövőben a teljes szállásadatbázis elérhető lesz az oldalon keresztül is. Emellett több olyan partnerségi megállapodást készítettek elő, amelyek szintén ebben az évben elindulhatnak és a tartalomkínálatot erősíthetik.


A társaság bővíti a felhasználók lehetőségeit a kiemelt hirdetések vásárlásánál is. „A jövőben lehetőség lesz arra, hogy előre feltöltsenek egy bizonyos keretet, és annak terhére vásároljanak kiemelést, így nem kell minden egyes hirdetésnél külön-külön megvenni ezt a szolgáltatást” - mondta el Palocsy-Zubor Géza. A cégvezető közlése szerint a Jófogás.hu már most is az öt leglátogatottabb hazai weboldal között van, és az integráció után tovább erősödik pozíciója. Ez újabb lehetőséget jelent a bevételeik növelésére, hiszen a hirdetők számára ez a jól célozható és nagy tömegelérés még vonzóbb lehet a felületen való megjelenésre. A cég fő célkitűzése, hogy idővel a felhasználók által vásárolt szolgáltatásokból tartsák el magukat. „Úgy vélem, két éven belül akár már nyereségessé is válhat a cég működése” – tette hozzá Palocsay-Zubor Géza.

Február közepén derült ki, hogy a norvég Schibsted Media Group – a Schibsted Classified Media Hungary Kft. tulajdonosa - megveszi a Naspers-től az OLX.hu-t. A tranzakció a két nagy nemzetközi vállalat közötti globális megállapodás része volt. Ennek keretében a norvég cég romániai és portugáliai érdekeltségei átkerülnek riválisa tulajdonába. A megegyezés hátterében az áll, hogy a kisebb piacokon hosszú és költséges folyamat létrehozni egy üzleti szempontból is fenntartható apróhirdetési szolgáltatást. Ennek felgyorsítására, és a további, jelentős kiadásokkal járó, bizonytalan kimenetelű verseny elkerülésére érdemes ilyen szerződéseket kötni. Emellett a két társaság négy kulcsfontosságú feltörekvő piacon – köztük Brazíliában – vegyesvállalatokat hoz létre.

Rengeteg hirdetés

A hazai online apróhirdetési szegmensben 2013-ban indult be igazán a rivalizálás a két nagy szereplő, az akkor még Apród.hu néven futó OLX és a Jófogás.hu, illetve a mögöttük álló globális cégek között. A vetélkedésből komoly hasznot húzott a magyar médiapiac is a hirdetéseknek köszönhetően. A két vetélytárs ugyanis milliárdokat költött marketingre, volt időszak, amikor szinte alig akadt olyan reklámblokk a televízióban, amelyben nem bukkant fel valamelyik szolgáltatás hirdetése. Ennek köszönhetően a múlt évben mindkét cég a 25 legnagyobb hazai hirdető között volt, és főleg a televízióban költöttek rengeteget.