BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fontosabb lett az árnál az energiahatékonyság

A hazai lakosok többsége már energiatudatosan vásárol klímaberendezést: még az árnál is fontosabbnak tartja az energiahatékonyságot az ilyen termékeket értékesítő Daikin Hungary Kft. most ismertetett felmérése szerint. (A Daikin megbízásából a kutatást a GfK Hungary végezte, 2600 interjúalany bevonásával.) A megkérdezettek csaknem 80 százaléka értett egyet azzal a kijelentéssel, hogy a vásárlás előtt minden lehetséges információt begyűjt a termékről. Kiemelkedő volt a zöld vásárlók aránya is: 79 százalék nevezte fontosnak, hogy környezetbarát terméket vásároljon.

A megkérdezettek 93 százaléka fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja az energiahatékonyságot egy új légkondicionáló vásárlásakor. Az ár csak másodlagos: a válaszolók 90 százaléka nevezte fontosnak vagy nagyon fontosnak. A berendezés teljesítménye a harmadik legfontosabb szempont volt. A hazai háztartások 24 százalékában van valamilyen légkondicionáló berendezés, a megkérdezetteknek 23 százaléka tervezi, hogy ilyet vásárol, 53 százaléka viszont nem.

Mint kiderült, a magyarországi lakosság a klímaberendezés használatában is tudatossá vált: a légkondi-tulajdonosok 66 százaléka csak akkor kapcsolja be a berendezést, ha kint elviselhetetlenül hideg vagy meleg van. Az eredmények alapján 30 Celsius-fok Magyarországon az a hőmérséklet, amely felett a klíma távirányítója után nyúlunk. Mivel a statisztikák szerint évente 33 ilyen nap van, a légkondicionálók többségét éves összesítésben egy bő hónapig használják a háztartások kétharmadában.

További 28 százalék már kissé hidegebb vagy melegebb idő esetén is a hűt vagy fűt klímájával. Csak 2 százalék használja a berendezést minden nap, vagy majdnem minden nap.

A vásárlók jellemzően alaposan tájékozódnak, mielőtt döntenének: a légkondicionálóval rendelkezők csaknem harmada – 31 százaléka – mondta azt, hogy légkondicionáló specialistától vagy hozzáértő szerelőtől kért információt, további 20 százalék pedig az egyes márkák internetes oldalát böngészte. A klímával rendelkezők ötöde specialisták honlapján tájékozódott. Ez azért is érdekes, mert a vásárlók egy háztartási kisgép, vagy akár egy hűtőszekrény vásárlásakor nem feltétlenül kérnek szaktanácsot. A klímavásárlást tervezők 51 százaléka olyan specialistától venné meg a szerkezetet, aki azt egyben be is üzemeli. 42 százalék szaküzletben vásárolná meg a terméket, és csak 30 százalék menne a nagyobb elektronikai kiskereskedelmi láncok valamelyikébe.

Az ausztriai székhelyű Daikin Airconditioning Central Europe GmbH magyarországi képviselete 1991-ben nyílt meg. A leányvállalat Magyarországon a piacvezetők között tartja magát számon. Tavaly márciusban zárult üzleti évében 3,5 milliárd forintos forgalmat ért el az előző évi 2,6 milliárd után, az üzemi eredménye pedig 89 millió forintról 93 millió forintra javult. Osztalékot nem vett ki a tulajdonos, derül ki az Igazságügyi Minisztériumnak leadott beszámolóból.

A kft. általa forgalmazott termékek elektronikáját, a kompresszorokat és a hűtőközegeket Japánban fejlesztik és gyártják. Az európai piacra készülő berendezések közel 80 százaléka Belgiumban, Csehországban és Olaszországban készül a cég honlapja szerint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.