Cégvilág

Megugrott tavaly a ciderek iránti kereslet

Duplájára nőtt tavaly 2013-hoz képest a magyarországi ciderpiac, összesen 50 ezer hektoliter fogyott el az almaalapú alkoholos italból itthon – közölte érdeklődésünkre Lőrincz Barbara, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. Group brandmenedzsere. A hazai piacon viszonylag újnak számít ez a kategória, a nagy sörgyártók közül a Heineken 2011-ben, a Borsodi tavaly, a Dreher idén kezdte meg az ilyen termékek forgalmazását.

Itthon egyelőre a kategóriaépítés fázisában vannak a gyártók, a Heinekennél például kiemelt figyelmet fordítanak idén saját ciderük hazai népszerűsítésére. „Jelenleg globálisan az első, itthon a második a piacon a Strongbow márkánk. Idén nagyjából 40 százalékos forgalomnövekedésre számítunk ebben a kategóriában” – mondta el Lőrincz Barbara. A Heineken az idei évtől a szlovákiai Hurbanovóban (Ógyalla) állítja elő a Magyarországra és a régió több piacára szánt cidert. Az italhoz jelentős mennyiségű magyar alapanyagot is felhasználnak, a cég évente 65 ezer tonna magyar almát vásárol ehhez a termékhez. Ez nagyjából az éves hazai almatermés tizede. Bár a társaság soproni üzemében egyelőre nem gyártanak cidert, ha elér egy bizonyos mennyiséget a hazai fogyasztás, változhat ez a helyzet – jelezte a brandmenedzser.

A cider típusú italok és gyümölcsborok italkategóriája az egyik legdinamikusabban fejlődő szerte a világon. Jelenleg 21,5 millió hektoliter ilyen típusú italt gyártanak az egész világon, az elmúlt öt évben 6 százalékos volt a növekedés, és további dinamikus fejlődésre lehet számítani ebben a kategóriában.

A Heineken ma adja át az 1,8 millió eurós beruházással elkészült új multipack csomagolósorát Sopronban. A vállalat a múlt évben tesztelte a hazai piacon a több dobozt vagy üveget tartalmazó speciális csomagolását, akkor még importból érkeztek ezek a termékek. A kedvező fogadtatás hatására döntöttek úgy, hogy megteremtik a lehetőségét annak, hogy itthon is készülhessen ilyen kiszerelés.

alkohol cider
Kapcsolódó cikkek