Technikailag már csődbe került a Malaysia Airlines – jelentette be tegnap a maláj nemzeti légitársaság vezérigazgatója, Christoph Müller, aki június 1-től vette át a cég vezetését.
A teljesítmény visszaesése jóval a 2014-es események előtt kezdődött – tette hozzá Müller, emlékeztetve a légitársaságot ért katasztrófákra. Tavaly márciusban az Indiai-óceán fölött 239 utassal eltűnt az MH370-es járat – sorsáról azóta se tudni semmit –, négy hónappal később pedig a 298 utast szállító MH17-et lőtték le máig tisztázatlan körülmények között Ukrajna fölött. A maláj állam ezt követően államosította az addig biztonságosnak számító, elismerten jó fedélzeti szolgáltatásokat nyújtó légitársaságot, amely a megelőző tíz évben már egy sor átszervezésen ment át.
A hároméves átszervezési programra készülő új vezérigazgató közölte, hogy a most húszezres létszámból 14 ezer főnek “ajánlottak munkát” – erre két héten belül kell válaszolniuk –, azaz 6 ezer munkahelyet megszüntetnek. Müller hozzátette: arra számítanak, hogy nem mindenki fogja elfogadni a lehetőséget, tudják, hogy más társaságok is megkeresték a gépek személyzetét (a katasztrófák után más társaságok újjáélesztették Kuala Lumpur-i járatukat, a térségen belüli forgalomban pedig az ázsiai fapadosok erősítettek). A csődhelyzet nem veszélyezteti a légitársaság működését – hangsúlyozta a vezérigazgató –, minden járat menetrend szerint közlekedik. A brand megújítását idén szeptemberre tervezik, azt nem tudni, hogy ez névváltoztatással is együtt jár-e majd.
A maláj légitársaság nem az első, ahol Christoph Müller rendet tehet: a szakmában a BBC szerint csak Terminátorként emlegetett szakember korábban az ír Aer Lingus, a belga Sabena, illetve a német Lufthansa átszervezésében is jelentős létszámleépítésekkel járó programokat vezényelt le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.