Cégvilág

Sorban állás díjemelés ellen - Zsebre megy az ügyfeleknél a figyelmetlenség

Jelentős sorállásokat hozott a Telenor ügyfélszolgálati irodáinál a július 1-jétől életbe lépő tarifaemelés, azt ugyanis az ügyfelek hozzájárulásával lehet megtenni. A szolgáltatók próbálják kezelni a helyzetet.

Soha nem látott sorokat hozott a Telenor ügyfélszolgálatai előtt a július 1-jétől életbe lépő tarifaemelés, azt pedig még nem lehet tudni, hogy milyen helyzetet teremt a Telekomnál az elvárt adminisztráció, hisz ez utóbbi társaság július 1-jétől postázza a zsebre menő következményekkel járó leveleket. A sorokat és az új helyzetet az magyarázza, hogy a mostanihoz hasonló lépés soha sem előzte meg az áremeléseket. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ugyanis abban állapodott meg a napokban a Magyar Telekom Nyrt.-vel és a Telenor Magyarországgal, hogy a cégek az ügyfelek előzetes hozzájárulásával emelhetnek árakat július 1-jétől. Érdemes tehát az ügyfeleknek elolvasni a tájékoztatót, és arra reagálni, a passzivitás zsebre megy.

A Telenor június 24–25-én SMS-ben, személyre szabott módon tájékoztatta érintett ügyfeleit díjszabásuk várható módosításáról. Az előfizetők a módosítással kapcsolatos döntésüket a Telenor bármely ügyfélszolgálati csatornáján jelezhetik, és ennek függvényében lép vagy nem lép hatályba a díjváltozás számukra. Emiatt a telefonos ügyfélszolgálaton és az üzletekben átmenetileg megnövekedett a várakozási idő, ezért érdemes a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal visszahívást kérni – tájékoztatta a Világgazdaságot a Telenor Magyarország. A vállalat azt is jelezte, hogy ügyintézőik júliusban mindenkit felhívnak, aki visszahívást kér bármilyen csatornán, és mindenkivel személyesen egyeztetnek, így a visszahívást kérő ügyfeleknek a visszahívásig nem kell aggódniuk a július 1-jei tarifaváltozás miatt. A Telenor ügyfélszolgálata nagy erőkkel dolgozik az ügyfelek kérdéseinek megválaszolásán, és a társaság hétfőn déltől az üzletekben is gyorsított ügyintézési eljárást vezetett be az áremeléssel kapcsolatos kérdések kezelésére – emelte ki a cég.

„Nem kerülnek hátrányos helyzetbe azok a Telekom-ügyfelek, akik éppen külföldön töltik szabadságukat, amikor a távközlési társaság postázza számukra azt a tarifaváltozást tartalmazó értesítést, amelynek alapján nyilatkozhatnak arról, hogy nem fogadják el az abban foglaltakat” – közölte lapunk érdeklődésére a társaság. Előfordulhatna – tették hozzá –, hogy az ügyfél a külföldi vakáció miatt esetleg nem tudna a meghatározott időben nyilatkozni arról, hogy nem fogadja el a dokumentumban foglaltakat, de a szolgáltató egyedi ügyfélkezeléssel ezt is meg fogja oldani az ilyen problémát jelző ügyfeleknek.

Az értesítést a számlás (postpaid) előfizetők a 2015. július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják majd meg szintén július 1-je után, tehát a 15 nap attól kezdve számítható majd. A Domino-ügyfeleknél az SMS kézbesítése számít az értesítés időpontjának, havidíjas (számlás) ügyfelek esetében pedig az általános szerződési feltételek szerinti kézbesítési időszak utolsó napját tekinti a szolgáltató az átvétel napjának. (Abban az esetben, ha az ügyfélnek nem kézbesítik a számlát, és ezt jelzi az ügyfélszolgálaton, akkor a részére kiadott számlamásolat kézbesítési dátumától számítható a 15 nap.)

Amennyiben az előfizetők az ajánlat kézhezvételét követően 15 napon belül úgy nyilatkoznak, hogy azt nem fogadják el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak. Ebben az esetben tehát az ügyfél számára maradnak a régi tarifák. A Telekomtól azt is megtudtuk, hogy hűségnyilatkozat meglétekor is válthat az ügyfél másik díjcsomagra a nyilatkozatra nyitva álló idő alatt.

díjemelés tarifa mobil Telenor
Kapcsolódó cikkek