BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyesülhet a Bombardier és a Siemens vasúti üzletága

Konszolidáció Előzetes egyeztetések indultak a kanadai hátterű Bombardier és a németországi Siemens vasúti üzletágának összevonásáról – idézi a The Wall Street Journal értesülését a Reuters. A hír néhány hónappal azután látott napvilágot, hogy a Siemens elvetette az ötletet, hogy egyesítse a vonat- és villamosgyártást, valamint a jelzőberendezések szegmensét összefogó vasúti üzletágát a francia Alstom hasonló divíziójával.

A Bombardier már májusban jelezte, hogy vevőt keres a németországi központú vasúti üzletágának kisebbségi hányadára. A lépésre az készteti, hogy a vonatgyártó piac konszolidálódik, a terület szereplői pedig nagyobb egységekké összeolvadva jobb eséllyel is pályázhatnak a megbízásokért.

Mindhárom társaságnak erős magyarországi kapcsolatai is vannak. A Bombardier a közelmúltban adta el a Dunakeszin működő járműjavítóban lévő többségi hányadát a magyar államnak, de jelenleg is tulajdonosa a mátranováki forgóvázgyárnak. A Siemens elsősorban kereskedelmi, illetve az energiaiparhoz kapcsolódó termelőtevékenységgel van jelen Magyarországon, az Alstom pedig részben energiaipari szolgáltatásokkal, részben vasút-informatikai tevékenységgel.

A fenti cégek a járműveiken keresztül is ismertek a hazai piacon. A Siemens gyártotta a MÁV-Start Desiro dízel-villamos motorvonatait és a budapesti Combino villamosokat. A Bombardier nevéhez a Talent villamos motorvonatok és a MÁV-Start által is használt TRAXX mozdonyokhoz köthető, míg az Alstom a fővárosi metrótenderen futott be.

A globális vasúti piac forgalma 2011–2013 között évi 150 milliárd eurós forgalmat mutatott fel az Európai Vasútipari Szövetség adatai szerint. A szegmensen belül a szolgáltatások éves forgalma 58,3 milliárd euró, a gördülőállományé 47,9 milliárd euró, az infrastruktúráé pedig 29,6 milliárd euró volt. A verseny az árakon kívül elsősorban az innovatív megoldások terén folyik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.