Logisztika Közel 23 milliárd forintból multimodális csomópontot alakítanának ki a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint, ennek részeként meghosszabbítják a ferihegyi iparvágányt is a Budapest–Arad-vasútvonalhoz kapcsolódóan. Az összegből 8,42 milliárd forint lehet az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó támogatás, a fennmaradó közel 14,6 milliárd forintot önerőből kell előteremtenie a beruházónak. A kormány által támogatott projektjavaslatot a Budapest Airport Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Zrt. nyújtotta be.

„A meghosszabbítandó iparvágány az üzemanyagtelepünkre vezet, a meglévő szakaszt tavaly már felújítottuk” – közölte a Világgazdasággal Hardy Mihály, a repülőtér-üzemeltető társaság szóvivője. A multimodális logisztikai csomópont a közlöny szerint a repülőtér 4-es számú főút mentén lévő területein létesülne, két fázisban. Hardy Mihály tájékoztatása szerint az itt létesítendő raktárak és ipari területek a társaság hosszú távú fejlesztési terveinek részét jelentik. A szóvivő korainak tartotta, hogy a beruházás részleteiről, így annak kezdetéről továbbiakat mondjon.

A kormányhatározat szövege alapján a HVG úgy véli, hogy a tervezett beruházás nem azonos a repülőtér terveiben szereplő, összesen 11 ezer négyzetméteres Cargo City-beruházással. A Budapest Airport eddigi fejlesztési terveiben ugyanis a Cargo-központ megépítésére a 31R futópálya Vecsés felőli oldalán található földterület volt kijelölve, most viszont Ferihegy 4-es főút melletti részéről van szó. Ez inkább a repülőtéren jelenleg működő DHL-bázis és a J porta közötti területre utal. Itt található az az iparvágány is, amely az 1-es terminál mellett ágazik le a fő vasútvonalról.

A közelmúltban más ferihegyi tervről is érkezett hír. Egy áprilisi bejelentés szerint a Budapest Airport új hangárt épít a Wizz Airnek, közel egymilliárd forintból. A mintegy 2000 négyzetméteres csarnokot és a hozzá tartozó, mintegy 200 négyzetméternyi kiszolgálóhelyiséget egy időben egy repülőgép veheti majd igénybe. A hangárban elsősorban a Wizz Air itt állomásozó kilenc gépének napi működéséhez kapcsolódó kisebb és gyorsabb javításaikat végzik.

Elférnek majd a hangárban a nagyobb, Airbus A 321 Neo repülőgépek is, ha a Wizz Air olyanokat venne. Ez a 320-as típusnál közel hét méterrel lesz hosszabb.