Logisztika Közel 23 milliárd forintból multimodális csomópontot alakítanának ki a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint, ennek részeként meghosszabbítják a ferihegyi iparvágányt is a Budapest–Arad-vasútvonalhoz kapcsolódóan. Az összegből 8,42 milliárd forint lehet az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből származó támogatás, a fennmaradó közel 14,6 milliárd forintot önerőből kell előteremtenie a beruházónak. A kormány által támogatott projektjavaslatot a Budapest Airport Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Üzemeltető Zrt. nyújtotta be.
„A meghosszabbítandó iparvágány az üzemanyagtelepünkre vezet, a meglévő szakaszt tavaly már felújítottuk” – közölte a Világgazdasággal Hardy Mihály, a repülőtér-üzemeltető társaság szóvivője. A multimodális logisztikai csomópont a közlöny szerint a repülőtér 4-es számú főút mentén lévő területein létesülne, két fázisban. Hardy Mihály tájékoztatása szerint az itt létesítendő raktárak és ipari területek a társaság hosszú távú fejlesztési terveinek részét jelentik. A szóvivő korainak tartotta, hogy a beruházás részleteiről, így annak kezdetéről továbbiakat mondjon.
A kormányhatározat szövege alapján a HVG úgy véli, hogy a tervezett beruházás nem azonos a repülőtér terveiben szereplő, összesen 11 ezer négyzetméteres Cargo City-beruházással. A Budapest Airport eddigi fejlesztési terveiben ugyanis a Cargo-központ megépítésére a 31R futópálya Vecsés felőli oldalán található földterület volt kijelölve, most viszont Ferihegy 4-es főút melletti részéről van szó. Ez inkább a repülőtéren jelenleg működő DHL-bázis és a J porta közötti területre utal. Itt található az az iparvágány is, amely az 1-es terminál mellett ágazik le a fő vasútvonalról.
A közelmúltban más ferihegyi tervről is érkezett hír. Egy áprilisi bejelentés szerint a Budapest Airport új hangárt épít a Wizz Airnek, közel egymilliárd forintból. A mintegy 2000 négyzetméteres csarnokot és a hozzá tartozó, mintegy 200 négyzetméternyi kiszolgálóhelyiséget egy időben egy repülőgép veheti majd igénybe. A hangárban elsősorban a Wizz Air itt állomásozó kilenc gépének napi működéséhez kapcsolódó kisebb és gyorsabb javításaikat végzik.
Elférnek majd a hangárban a nagyobb, Airbus A 321 Neo repülőgépek is, ha a Wizz Air olyanokat venne. Ez a 320-as típusnál közel hét méterrel lesz hosszabb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.