Cégvilág

Végük lehet a két órára bejegyzett taxiscégeknek

Egyenlő pályák, egyenlő esélyek – ezt biztosítja minden érintett számára a Magyar Közlönyben most megjelent s augusztus 6-tól hatályos taxirendelet. Így látja a jogszabály legfőbb üzenetét a lapunknak nyilatkozó Tamás Miklós, a City Taxi elnöke, aki azt is kiemelte, hogy a taxiscégek senkit sem akarnak kiszorítani a piacról, de egyenlő feltételeket akarnak.

Megszűnik a két órára bejegyzett, majd csődbe ment és új név alatt újraéledt taxivállalkozások korszaka – fogalmazott az elnök. A rendelet ugyanis komoly pénzügyi elvárásokat, biztosítékot is megfogalmaz a vállalkozásokkal szemben. A vagyoni biztosíték a személyszállító szolgáltatást folytató vállalkozásoknak, valamint az utasoknak okozott – és más módon nem fedezett – károkból eredő jogos kártérítési igények kielégítésére használható fel.

A rendelet tehát a vállalkozásokra is fókuszál, nem csak a taxisokra – emelte ki Tamás Miklós. Az is új elem, hogy 2018 január 1-jétől nem lehet majd taxizni tíz évnél öregebb járművel. Új elem a szabályozásban, hogy a taxisoknak ötévente ismeretfelújító képzésen és vizsgán kell számot adniuk KRESZ-tudásuk naprakészségéről és az időközben megjelent technológiai eszközök megfelelő kezeléséről.

Az Országos Taxis Szövetség elismeréssel fogadta, hogy a vállalkozók, a tevékenységüket legálisan végző taxisok mellé állt a kormány – mondta lapunknak Metál Zoltán, a szövetség elnöke. Az viszont kérdés, hogy például az Uber betartja-e a szabályokat. Az Ubernél azt mondták lapunknak, hogy tanulmányozzák a szöveget, hogy ki tudják alakítani álláspontjukat. Mindez már a múlt, illetve a jelen, mert a taxisok tegnap már a jövőről egyeztettek a gazdasági tárca képviselőivel az online kasszák esetleges bevezetéséről. Tamás Miklós szerint azt kellene megvizsgálni, hogy a taxamétereket nem lehetne-e egy szoftverfrissítéssel online pénztárgépekké „alakítani” a további költségek elkerülése, illetve a taxiban lévő helyhiány miatt.

taxis cég taxi
Kapcsolódó cikkek