A német Bosch megnyitotta kibővített budapesti fejlesztési központját, ez a cégcsoport második legnagyobb európai autóipari fejlesztési centruma, 2011 óta 32 milliárd forintot fektettek bele. Budapesten az automatizált közlekedés harmadik legnagyobb fejlesztési központját szeretnék létrehozni Stuttgart és Palo Alto mellett. Az automatizált közlekedés célja a balesetek, baleseti halálok csökkentése – mondta Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. (A Bosch Magyarországon öt helyszínen, Budapest mellett Egerben, Hatvanban, Makláron és Miskolcon van jelen.)
A budapesti központ 2009-es tervezésekor úgy számoltak, hogy 2016-ig ezer mérnök fog dolgozni a Boschnál, de már most 1300 mérnök tevékenykedik Budapesten – mondta Oliver Schatz, a Robert Bosch Kft. műszaki területekért felelős elnöke, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője, aki jelezte: a mostani átadással nem fejeződtek be az építkezések, tovább bővítenek, ami szintén nem szerepelt az eredeti tervekben. Az épületben 19 ezer négyzetméteren körülbelül 800 mérnök fejleszti a legmodernebb rendszereket és komponenseket a gépjárművek számára: egyebek között elektronikus vezérlőegységeket, biztonsági rendszereket, vezetőtámogató rendszereket, valamint szenzorokat. Itt van az egyik legnagyobb, négyezer négyzetméteres tesztközpont is.
A Bosch az egyik legnagyobb munkaadó Magyarországon: kilenc itteni leányvállalatánál immár 10 500 embert alkalmaz – mondta Javier González Pareja, a magyarországi Bosch-csoport vezetője, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója. Szólt arról is, hogy a Bosch 2014-ben 26 százalékkal 24 milliárd forintra növelte K+F-ráfordításait az országban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.