lappiac Az Agnelli család lesz a The Economist Group legnagyobb tulajdonosa, miután a Pearson-csoport eladta a brit gazdasági hetilapot is kiadó csoportban levő tulajdonrészét. A FIAT tulajdonosaként ismert olasz família pénzügyi holdingja, az Exor korábban a csoport 4,7 százalékát birtokolta, a tranzakció nyomán a cég részvényeinek 43,4 százaléka lett az övé. Közvetlenül az Exor 227,5 millió fontot fizetett a kiadó részvényeinek 27,8 százalékáért, ezen túlmenően a The Economist-csoport 182 millió fontért vásárolta vissza a Pearsonnál levő maradék részvényt, emelve ezzel a jelenlegi tulajdonosok részesedését.
A teljes tranzakció értéke 469 millió font, ami a Reutersnek nyilatkozó elemző szerint magasabb a piac által kalkuláltnál. A Pearson így elmondhatja, hogy a néhány hét alatt lezárt kilépése a lappiacról jó üzletnek bizonyult: július végén az 58 éve a kiadó tulajdonában levő Financial Timeson adtak túl, a japán Nikkei a pénzügyi lapért 844 millió fontot fizetett, az utolsó pillanatban ígérve rá 100 millió fontot az Axel Springer AG ajánlatára.
A mostani üzletet a The Economist-csoport részvényesei háromnegyedének, illetve a lapcsoport függetlenségét felügyelő szervezetnek kell jóváhagynia. Arról a javaslatról is szavaznak, amely alapján úgy módosítanák a cég szabályzatát, hogy egy részvényes legfeljebb a szavazati jogok 20 százalékával bírhat, és egyetlen tulajdonosnak sem lehet többségi részesedése.
A The Economist Group 46 millió font adózott eredménnyel zárta márciusban üzleti évét, 328 millió font árbevétel mellett, utóbbi 2012 óta folyamatosan csökken, elsősorban a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések elmaradása miatt. A Pearson üzleti eredményében 21 millió font származott a csoporttól. A The Economistnak az elmúlt évben mintegy 1,6 millió előfizetője volt (nyomtatott és online együtt), ebből származott a csoport bevételeinek több mint 50 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.