A Skate’s nyári elemzése szerint a nemzetközi művészeti vásárok látogatószáma a tavalyi évhez képest 8,8 százalékkal, a részt vevő galériák száma 1,4 százalékkal nőtt. Az online és az offline piacot egyaránt az Art Basel uralja.
Az általánosan növekvő tendenciával szemben négy vásáron csökkent a kiállító galériák száma, leginkább az Art Cologne-on. Ez az a kölni vásár, ahol idén magyar galériák nagy sikert arattak a hatvanas évek avantgárd művészetének bemutatásával. A kölni vezetés a kiállító galériák számának esését szerkezetátalakítással magyarázta, és nem tulajdonít neki jelentőséget. Szerintük semmiképp sem népszerűségvesztést jelent, hanem tudatos átalakulást, szigorúbb válogatást. A forgalmi adatok őket igazolják.
A Skate’s elemzése szerint az Art Cologne nem zárt rosszul, 15 millió euróra becsülik az összforgalmát. Egy galéria átlagos részvételi díja a vásáron 45 ezer euró, a becsült átlagos forgalom 72 ezer euró. Természetesen ezek átlagos adatok, de jelzik, megéri a galériáknak bejutni a kölni vásárra. A vásár külön dicséretet kapott az elemzőktől az átláthatóságáért. Ezen a területen senki nem szereti nyilvánosságra hozni az összes eladási adatot, az art fairek végén inkább kedvcsináló rekordárakat adnak csak ki, de a kölniek a többieknél részletesebb jelentést adtak ki a nyilvánosságnak.
A legnagyobb látogatószám-növekedésről a londoni Masterpiece, a New York-i Frieze és a Liste Basel számolt be. Ez utóbbi a 20. kiadását ünneplő „nagy” Art Basel szatelitvására.
Figyelemre méltó az argentin vásár látogatottsága, mutatja a dél-amerikai művészeti piacon tapasztalható erősödést. Az argentin vásár idei eredményei mögött még egy fontos tényezőre felhívták a figyelmet: sikerült egy helyi bankkal közösen olyan programot kidolgozniuk, amely a Buenos Aires-i múzeumok műtárgyvásárlásához nyújt segítséget, és ez az egész lokális kortárs piacot élénkíti.
Bár az összes vásár igyekszik használni a közösségi médiát, és a Skate’s jóslása szerint a közeljövőben Facebook- és Instagram-jelenlét nélkül majd nem lehet labdába rúgni, most még ezen a téren hektikus a helyzet. Az Armory és a Volta teljes kudarcot vallott a Facebookon, a TEFAF és a Frieze hiányzott az Instagramról, az Art Colone elhanyagolta eddig ezt a területet, de az Art Dubai és a latin-amerikai vásárok ügyesen és tudatosan használják ezeket a platformokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.