Meghatszorozta a Masterplast az eredményét
A második negyedévben a Masterplast javuló iparági környezetben az előző évihez képest 8,2 százalékkal, 22,8 millió euróra növelte árbevételét. A cég a tavalyi év hasonló időszakához képest meghatszorozta első féléves adózott eredményét, amely így elérte az 1,8 millió eurót.
A negyedév során felpörgött a saját termékek gyártása, ami egyrészt a személyi jellegű költségek növekedésével, másrészt a működés hatékonyságának javulásával járt - közölte a cég.
A nyersanyagárak és a devizaárfolyam-változások kedvezőtlenek voltak a vállalat szempontjából, így összességében a termékek átlagárrése csökkent, amit szállítási- és egyéb költségmegtakarításokkal ellensúlyozott a cégcsoport.
A vállalat kamatkiadásai tovább csökkentek, miközben a kedvezőtlen árfolyamváltozásokat ellensúlyozta a sikeres devizafedezeti politika - írták.
A társaság EBITDA-ja a második negyedévében 1,7 millió euró volt a bázis időszak 1,5 millió eurós értékével szemben, ami mintegy 11 százalékos eredményjavulásnak felel meg.
Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnök-vezérigazgatója az üzleti környezet további javulásával számol az év során, így 2015-ben elérhetőnek tartja a 7 százalékot közelítő, míg megfelelő növekedés mellett 2016-ban a 8 százalékos EBITDA mutatót is.


