Cégvilág

Újabb óriásüzlet a médiapiacon

Eladják az Economistot, összesen 469 millió fontért kötötték meg a médiapiac újabb óriásüzletét.

A Pearson kiadóvállalat bejelentette, hogy a Financial Times után a The Economist csoportban meglevő 50 százalékos részesedését is értékesíti. A 172 éves Economist 40 százalékos tulajdonrésze 287 millió fontért kerül az Exor SpA-hoz. A Pearson további üzletrészét a The Economist Group veszi át, 182 millió fontért, így összesen 469 millió fontért cserélnek gazdát a részvények.

Az Exor, amely a FIAT meghatározó tulajdonosaként ismert Agnelli család pénzügyi holdingja, az üzlet előtt a The Economist Group 4,7 százalékát birtokolta.

Ahhoz, hogy az üzlet valóban megvalósuljon, szükség lesz még az Economist Group részvényesei legalább háromnegyedének igen szavazatára. Ezen kívül a lapcsoport függetlensége felett őrködő szervezetnek is rá kell bólintania az eladásra.

A The Economist Group 46 millió font adózott eredménnyel zárta márciussal véget ért üzleti évét 328 millió font árbevétel mellett, utóbbi 2012 óta folyamatosan csökken, elsősorban a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések elmaradása miatt. A The Economistnak az elmúlt évben mintegy 1,6 millió előfizetője volt (nyomtatott és online együtt), ebből származott
a csoport bevételeinek több mint 50 százaléka.

média ecomonist
Kapcsolódó cikkek