A Pebble 2013-ban dobta piacra első okosóráját, az idén pedig már túl vannak egy megdöbbentően sikeres Kickstarter-kampányon, amellyel a Pebble Time-ot vezették be. Arra az eszközre idén tavasszal mindössze egy hónap alatt 20 millió dollárt gyűjöttek a közösségi finanszírozási oldalon a netes felhasználóktól, ami jól jelzi, mekkora az érdeklődés a cég megoldásai iránt. A most bemutatott új eszköz meglepően gyorsan követte elődjét, és a cég ezúttal szakított az eddigi formavilággal, és a korábbi, szögletes modellek után egy kerek készülékkel lepte meg a felhasználókat. Persze ezzel sincsenek egyedül a piacon, hiszen a Motorola Moto 360, a Huawei legújabb okosórája vagy éppen az LG is ezt a dizájnt követi.
A Pebble Time Roundot a cég weboldalán keresztül, illetve a Best Buynál, a Targetnél és az Amazonnál már most meg lehet rendelni, igaz, a kiszállításra meglehetősen sokat kell várni. Az amerikai és a kanadai fogyasztók számára novembertől kezdik postázni, és akkortól az ottani kereskedőknél is elérhető lesz. Az Egyesült Királyságba is még az idén megérkezik az új eszköz az ígéretek szerint, míg az Európai Unió többi országába várhatóan 2016 elején.
Az okosórák piacán lassan ugyanolyan kiélezett versenyt figyelhetünk meg, mint a mobiltelefonoknál, azonban ebben a szegmensben az is fokozza a küzdelmet, hogy nemcsak a nagy technológiai gyártók, de a hagyományos órakészítők is nyitnak ebbe az irányba. A Swatch és a Tag Heuer is bejelentette már, hogy saját okosórát készít, és most egy a luxusipar és a technológiai szektort ötvöző cég is hasonló elképzelésekről számolt be. A Nokia luxusmárkájaként ismert, ma már önálló Vertu vezetője, Max Pogliani beszélt arról egy interjúban, hogy a társaság tervei között szerepel a viselhető okoseszközök piacán való megjelenés. Azt nem fejtette ki, hogy ez okosórát jelent-e majd, vagy inkább egy fitnesz- és egészségügyi alkalmazásokkal telezsúfolt okoskarkötőt, azt viszont egyértelművé tette, hogy bármilyen készüléket készítenek is, az biztos, hogy addig fejlesztik, amíg tökéletesen vissza tudja adni a Vertu-imázst. Vagyis prémium-alapanyagok, luxuskiegészítők és -szolgáltatások és ezekhez társuló igencsak borsos ár. A társaság által képviselt színvonalat jól jelzi, hogy a viselhető eszközökről szóló elképzeléseiket a tízezer dollárba kerülő új okostelefonjuk, a New Signature Touch bemutatóján osztották meg az érdeklődőkkel.
A viselhető eszközök iránti kereslet gyors növekedését jól mutatja, hogy az IDC becslése szerint a második negyedévben 18,1 milliót adtak el ezekből, ami 223 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Persze ebben nemcsak az okosórák szerepelnek, hanem az okoskarkötők, különleges fitneszeszközök és egyéb, ebbe a kategóriába tartozó készülékek.