Cégvilág

A győri Audi 6 milliárdos állami támogatást kap

Újabb, ezúttal 32 milliárd forintos beruházást hajt végre az Audi Hungaria Motor Kft., amelynek keretében fejleszti a motorgyártás, így takarékosabb, környezetkímélőbb motorok gördülhetnek le  a győri gyár szalagjáról. A kormány hatmilliárd forint támogatja a fejlesztést – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, amikor Peter Kösslerrel, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnökével aláírta a támogatási szerződést. Az új fejlesztésnek köszönhetően 380 új munkahelyet teremt a magyarországi Audi, minden képzettségi szinten, vagyis a szakmunkásoktól a mérnökökön át – tette hozzá Peter Kössler.

Az Audi Hungaria Motor Kft. a világ legnagyobb motorgyára, amely tavaly csaknem kétmillió hajtóművet készíttet, miközben a gyár kapacitása – az elmúlt időszak fejlesztéseinek köszönhetően - évi 150 ezer autó gyártására alkalmas. Mindeközben a győri Audi szerszámgyára is fejlődött, így Közép-Európa legnagyobb ilyen üzeme – sorolta Peter Kössler, aki azt is hozzátette, hogy Audi Hungaria Motor Kft. a második legnagyobb vállalat Magyarországon, miközben az autógyártók között az első. Az Audi 1993 óta 7,4 milliárd eurót fektettet be Győrben - ebből idén az első fél évben 235 millió eurót - , és a cég jelenleg közvetlenül 11500 főt foglalkoztat, közvetetten pedig mintegy 30 ezer munkavállalóval áll kapcsolatban – mondat az ügyvezető, aki azt is hangsúlyozta, hogy az Audi Hungaria Motor Kft. megbízható partnere a magyar gazdaságnak.

A Vokswagen (VW) csoport – amelynek az Audi is tagja – a világ egyik legerősebb vállalata, és sok a mostanihoz hasonló kihívást oldott már meg – utalt Szijjártó a VW jelenlegi botrányára - , és ezen is túl lesz, és megerősödve kerül majd ki belőle. Ez pedig újabb beruházásokat eredményezhet, akár Magyarországon is. A VW-csoport bírja a kormány támogatását, és együttműködésre törekszenek a csoport tagjaival – mondta Szijjártó. Nem utolsó sorban azért is, mert a járműiparnak meghatározó szerepe van a magyar gazdaság, illetve az terén.

A VW-botrány is felszínre hozta, hogy diverzifikálni kell az ipar támogatását, de ez nem azt jelenti, hogy vissza kellene fogni az autóipar teljesítményét, hanem e mellett más iparágakat is be kell vonni a körbe – emelte ki Szijjártó.

állami támogatás Audi autóipar Győr Szijjátó Péter fejlesztés
Kapcsolódó cikkek