BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jövő ellátási láncai

A piaci részesedésvesztés megelőzésének érdekében a technológiai ipar innovatív szemléletét az ellátásilánc-menedzsment területére is szükséges kiterjeszteni – derül ki a DHL tanulmányából.

A jelentés – amelyet Lisa Harrington, az Iharrington Csoport elnöke a DHL-lel együttműködésben készített – a szektort globálisan érintő kihívásokat és trendeket vizsgálja. Rámutat, hogy a jövő technológiai ellátási láncainak a változásokra érzékenyen és rugalmasan kell reagálniuk.

A technológiai iparágban tapasztalható bizonytalanság és kiszámíthatatlanság miatt nehéz megjósolni a jövőbeli trendeket – hangsúlyozta Lisa Harrington. A termékek életciklusa folyamatosan rövidül, hiszen a gyártók állandóan a régi termékeket kiszorító innovatív újdonságokkal állnak elő. A feltörekvő piacok bővülő középosztálya hatalmas, nehezebben kielégíthető keresletet teremt, az ellátási láncok földrajzi terjeszkedésével párhuzamosan pedig a láncban részt vevő partnerek száma is bővül. Eközben a technológiai iparra is jellemző kiszervezés többlépcsős, földrajzilag szétszórt, emiatt nehezen áttekinthető és ellenőrizhető ellátási láncokat eredményezett. Így a cégek nem kapnak teljes képet logisztikai tevékenységeikről. Ebben az innovatív szektorban a cégek zöme azonban még mindig nem alkalmazza az innovatív gondolkodást az ellátási láncában jelentkező problémák megoldására. Pedig csak így vehetik fel a versenyt, javíthatnak hatékonyságukon és költséggazdálkodásukon.

A tanulmány arra is kitér, hogy miként alkalmazkodnak a technológiai szektor legjobb gyakorlatokat folytató vállalatai a kihívásokhoz. Az egyik ilyen módszer külsős logisztikai cég szerződtetése, amely egyedül képes ellátni a technológiai vállalat szerteágazó logisztikai tevékenységét. A szolgáltatóvállalat valós idejű ráláthatóságot biztosító rendszerekkel figyeli és értékeli a teljes ellátási lánc állapotát, illetve teljesítményét, és valós idejű riasztásokat ad. Így a potenciális vagy valódi problémák már azt megelőzően azonosíthatóak és kezelhetőek, hogy zavarokat okoznának az ellátási lánc működésében. A legjobb gyakorlatokat folytató vállalatok egyre inkább „többklienses megoldást” igényelnek a logisztikai szolgáltatótól – tette hozzá Jan-Thido Karlshaus, a DHL Supply Chain technológiai szektorának ügyfélszolgálati igazgatója. Ennek keretében az ellátási lánc működtetéséhez kapcsolódó folyamatokat megosztják más cégekkel a költségek csökkentése, a kockázatok megosztása és a gyorsabb reagálás céljából. Emellett a termék testre szabását addig késleltetik, amíg az a lehető legközelebb nem kerül az értékesítés helyéhez – mondta Jan-Thido Karlshaus.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.