BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Acélosan húzó családi autó

Technokrata külső, gigászi raktér és új extrák jellemzik a második Superb Combit.

Amikor a Škoda elkezdte a családi Superb fejlesztését, rögtön ötletbörzébe fogott a munkatársak körében, hogy milyen okos megoldásokkal lehetne praktikusabbá tenni az óriási rakterű újdonságot. Ennek köszönhető két apró, de igen ötletes részlet: a pohártartót úgy alakították ki, hogy menet közben egy kézzel le lehessen csavarni a palack kupakját (nem fordul el a palack a pohártartóban), illetve itt van a csomagtérben lévő L profilú műanyag elem, amelynek talpa odatapasztható a padlóhoz, ezáltal megakadályozza a csomagok csúszkálását.

A csomagtér kapcsán természetesen a 660 literes alaphelyzeti befogadóképesség (+27 liter) a „fénypont”, ami csaknem 100 literrel múlja felül az Audi A6 Avant rakterét. Akkora a Superb Combi hátsója, hogy ahhoz, hogy kivegyük a csomagtérrolót, szabályosan be kell mászni, mert nem érjük el kívülről. De nemcsak a méreteivel akarja felhívni magára a figyelmet a puttony, opcióként megjelent az elektromos csomagtérfedél, természetesen „láblendítős” mozgatással.

A raktér szemrevételezése után nem ért meglepetésként a hátsó helykínálat, amely már az elődben is hatalmas volt, de a 2 centis hossz-, valamint a 8 centis tengelytáv-növekedés miatt a második sorban még bőségesebb a hely, akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk, miközben az újonnan megjelent háromzónás klíma jóvoltából külön szabályozhatjuk a hőmérsékletet. Ahhoz, hogy fejedelmi kényelemről beszélhessünk, egy kicsivel hosszabb ülőlapok kellenének hátra, nagyobb termetűeknek már nem támasztja rendesen alá a combját.

Jópofa és egyben praktikus részletként hű maradt a beépített esernyőhöz a Škoda, de most már mindkét első ajtóban találunk egy-egy esernyőt.
Ha ezt az egyedi dolgot leszámítjuk, azért tetten érhető, hogy „biztonságos” távolságban akarták tartani a Škodát a házon belüli ellenfélnek tekinthető, szintén MQB-platformra épülő VW Passat Varianttól.

A Superb Combihoz nem rendelhető full-LED-es fényszóró és TFT-kijelzős műszerfal. Ami pedig a motorpalettát illeti, 190 lóerő jelenti a csúcsot a dízeleknél (240 helyett). Nem mintha a 190 lóerő nem lenne elegendő: a 2.0 TDI csúcsváltozata amellett, hogy bársonyosan jár, acélosan húz, és nagy elánnal mozgatja a hatalmas kombit, mindebben pedig remek hatfokozatú kézi váltó vagy hatgangos DSG lehet a partner. Bár a szabványos 4,0 literes átlag elérése utópiának tekinthető, az országúti és autópályás szakaszokból álló próbautat 5,0 literes fogyasztás alatt zártuk, ami több mint tisztességes egy ekkora autótól.

Egészen más volt a nagy kombi az 1,4-es TSI 150 lóerős változatával – ez a Škoda első, hengerlekapcsolás funkcióval ellátott motorja (a 125 lóerős 1.4 TSI-ben nincs ACT). A hangja ennek is diszkrét, de bármennyire is alacsony fordulaton kezd a turbó tölteni, még a 150 lóerős dízellel is sokkal energikusabbnak tűnt az autó. Aki pedig V6-os verzióra vágyik, ki kell hogy ábrándítsam, a 3,6 literes blokkot nyugdíjazták ugyanis, a csúcsmotor immáron a 2,0 literes TSI 280 lóerős változata.

Ha már a technikai újításoknál tartunk, az ötajtós Superbhez hasonlóan a Combi is megkapta a DCC adaptív lengéscsillapítást, csakúgy, mint az ezzel szinkronban működő Driving Mode Select menetdinamikai üzemmódválasztót. Szintén fontos a hátsó forgalomfigyeléssel kiegészített tolatókamera, a holttérfigyelő és a táblafelismerő megjelenése a palettán.

Jönnek a 4×4-esek

Az előző Superb Combihoz hasonlóan az újdonság is elérhető összkerékhajtással, ám a nagy újdonság, hogy immáron az 1,4-es TSI-hez (150 lóerő) is konfigurálhatjuk a 4x4-es rendszert, igaz, csak kézi váltóval. Az ötödik generációs Haldex-hajtás elérhető még a 2.0 TDI 150 (kézi váltóval) és 190 lóerős kiviteléhez (manuális és DSG váltóval egyaránt), míg a 280 lóerős 2.0 TSI topmodellhez alapáron adják.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.