A PricewaterhouseCoopers (PwC) lett a világ legnagyobb tanácsadó cége, a vállalat ugyanis a június 30-ig tartó pénzügyi adatok szerint egy év alatt 10 százalékkal, 35,4 milliárd dollárra növelte árbevételét. Ahogyan Dennis Nally, a PwC elnöke a Financial Timesnak (FT) elmondta, az, hogy ezen belül a tanácsadói üzletág bevétele 18 százalékkal, bruttó 11,2 millárd dollárra javult, jelzi, hogy a világban növekvő igény van arra a tudásra, amelyet a PwC képvisel. Utóbbi ágazat jelenleg az összbevétel 30 százalékát adja, s kiemelkedő növekedése lehetővé tette a PwC-nek, hogy a legnagyobbá váljon a „Big Four”, a világ vezető könyvvizsgáló cégei között.
A nagy vetélytárs, a Deloitte ugyanebben az időszakban 7,2 százalékos bruttó bevételnövekedésről számolt be, s ezzel bruttó 35,2 milliárd dollárra emelkedtek a bevételei. A PwC eredményeit nagyban befolyásolta az is, hogy megvásárolta a Booz and Co nevű társaságot, ami az FT cikke szerint 10 százalékkal járult hozzá a stratégiai és tanácsadói üzletág növekedéséhez.
Kevésbé tudott nőni a könyvvizsgálói üzletág, ahol az üzleti évben 6,2 százalékkal, 15,2 milliárd dollárra emelkedtek a bevételek. Ebben benne volt az is, hogy a PWC több óriás ügyfelet is elveszített, olyanokat mint a Tesco, a Barclays, a British American Tobacco, a J. Sainsbury. Ugyanakkor könyvvizsgálói megbízást kapott a spanyol Santander bankcsoporttól vagy a világ vezető, alkoholos italokat forgalmazó vállalatától, a Diaegótól.
Mindeközben aggályokat vet fel, hogy a „Big Four” egyre inkább középpontba helyezi a tanácsadói üzletágat, és ezzel párhuzamosan, a minél több új ügyfél reményében, csökkenhet a könyvvizsálói szolgáltatás színvonala és függetlensége – a többi között erre hívta fel a figyelmet még tavaly novemberben Steven Harris, az amerikai könyvvizsgáló cégek ellenőrző szervezetének tagja. A múlt hónapban Sir Mike Rake, a KPMG elnöke mondta azt, hogy valóban vannak veszélyei annak, ha egyazon cég akar mindeféle szolgáltatást nyújtani egy másiknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.