BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Frissülés turbóval

A Zsolnában gyártott, alsó középkategóriás Kia legújabb kiadása tovább javítja a dél-koreai márkáról kialakult képet.

Ráadásul nem is volt igazán kényszer a frissítés, hiszen az értékesítések, a tervek jól alakulnak, valójában azért került sor a Cee’d ráncfelvarrására, mert „összejöttek” a dolgok.

A jogszabályok tisztább üzemű motorokat követelnek, és hamarosan sokkal sportosabb irányt vesz az egész márka (ezért csábították el a BMW fejlesztési vezetőjét), ez látható a Kia kompakt modelljén is. Alaphelyzetben csak az első lökhárító új, megnövelték a ködlámpa körüli fészket, az igazi változást az kapja, aki befizet a GT Line felszereltségre. Harciasabb első lökhárító a GT-ről ismert, 4 LED-es kiegészítő lámpával, hátul két kipufogót látunk, az utastérben vastagabb karimájú kormány és fekete tetőkárpitos, sportosabb hangulat is része a csomagnak.

Minden autó megkapja a jobb zajszigetelést, a feláras érintőképernyős fejegység grafikája profi, a navigáció gyorsan reagál arra, ha elhagyjuk a kijelölt utat, wifihotspotként is képes működni, de továbbra se tud magyarul.

A térképfrissítések és a különféle kommunikációs szolgáltatások hét éven át ingyen járnak. A vezetési segédek közül azok választhatók, amelyeket nagy módosítás nélkül be tudtak építeni: táblafelismerő, holttérfigyelő, parkolósegéd, utóbbi immár nemcsak párhuzamosan beáll, de ki is tud parkolni. A GT-modellnél két fontos változás történt, van mesterséges hanggenerátor és mechanikus sperrdifi az élmény növelésére.
Az 1,0 literes TGDi turbómotornál az alig hallható háromhengeres hang utal a kis lökettérfogatú erőforrásra és a jellegzetes turbós karakterisztika: 1500-tól kezd éledezni, majd 2000-től húz igazán. Könnyen mozog a váltókar, de egy kicsit akad is.

A másik újdonság az Euro-6-ra átállás miatt megfiatalodott 1,6-os dízel. A teljesítmény immár 136 lóerő, a maximális forgatónyomaték 280 newtonméterre emelkedett. Ez utóbbi is érezhető már, de a legfontosabb változás a sokkal kisebb zaj üzemelés közben. A 17 colos felnikkel is jól csillapítja az úthibákat a felfüggesztés, addig, amíg a rugóút végére nem ér. Nagyon jól eltalálták, mekkora erővel kell kormányozni, és mennyi visszajelzést kap innen a sofőr, a fék jól adagolható, a sportos megjelenéshez illik a viselkedése.

Magyarországon csak az erősebb, 120 lóerős, 1,0 literes TGDi lesz választható. Érdemben nem lehetne olcsóbban adni a 100 lóerős változatot, az adórendszer se olyan, hogy sokat spórolna a vásárló. Az új GT Line felszereltségi szint csak ezzel és az 1,6-os dízellel lesz konfigurálható itthon, az EX Premium szinthez képest 200 ezer forint a felár. A csak a dízelhez kérhető hétfokozatú duplakuplungos váltó felára 500 ezer forint.

Magyar tervezte az európai modellt

A szlovákiai Zsolnán felépített gyárban 2006 decemberében indult az európai piacra kifejlesztett Kia Cee’d sorozatgyártása. A három-, az ötajtós és a kombi megjelenését a magyar Kovács Miklós rajzolta. Fontos újítás volt a 7 éves garancia, ami alapvetően változtatta meg az olcsó autóiról ismert Kia megítélését. A 2011-ben debütált második generációnál megtartották a korábbi modellmixet, de ebből már készítettek GT-változatot 204 lóerővel, az alaptípusokat igyekeztek kényelmesebbre hangolni.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.