BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Pánikhangulat van a TV2-nél

Káosz uralkodik a TV2-n belül: a munkatársak nem tudják, kitől kapják a jövő havi fizetést, a hirdetők is bizonytalanok, egyelőre kivárnak – írja szombati számában a Népszabadság.

A szemben álló két fél, Andy Vajna és Fonyó Károly is azt állítja, övé a tévé, miközben az eladó Simon Zsolt és Yvonne Dederick cáfolja, hogy Fonyó megvette volna a céget. A korábbi tulajdonos, a Pro7Sat.1 már nem érzi magát érintettnek az ügyletben – írják.

Mint emlékezetes, e hét csütörtökön mind Andrew G. Vajna filmügyi kormánybiztos, mind Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly azt közölte: ő a TV2 új tulajdonosa.

A Népszabadság pénteken azért fordult kérdéseivel a korábbi tulajdonos Pro7Sat.1-hoz (P7S1), mert tavaly februárban, a történetben főszerepet játszó mindkét cégre zálogjogot jegyzett be.

Így a TV2 Media Group Holdings Kft.-re, amelyet Fonyó állítása szerint az ő vállalata, a Megapolis Media Zrt. vett meg kedden, illetve a TV2 Média Csoport Kft.-re, amelyet a tévé két vezetője, Yvonne Dederick és Simon Zsolt szerint ők adtak el Vajna társaságának, a Magyar Broadcasting Co.-nak csütörtökön.

A P7S1-nek tehát tudnia kellene arról, hogy a zálogjogával terhelt cégeknek ki az új tulajdonosa, hiszen hozzájárulása nélkül senki nem tehet semmit. A német cég tavaly úgy adta el a TV2-t, hogy a vételárat nem hajtotta be azonnal, így lehetővé tette Dedericknek és Simonnak, hogy később fizessen.
A német médiavállalat a TV2 csütörtök esti közleményére utalt vissza, mely szerint Vajna érvényes szerződés alapján vette meg a TV2-t, „per-, teher- és igénymentesen”. Tehát a P7S1 nem cáfolta a tévé állítását, hogy a magyar felek – alighanem Vajnáék – rendezték a tartozásaikat.

A céget jelenleg is irányító Dederick és Simon a lappal azt közölte, a köztük és Vajna között létrejött szerződést hitelezőként a Pro-7Sat.1 is szentesítette. A Megapolisszal pedig semmiféle adásvételt nem kötöttek, szerintük Fonyó állításai „minden valóságalapot nélkülöznek”.
A napilap a nyilatkozatháborút szemlézve és a szerződéskötéseket jogilag átvizsgálva arra a megállapításra jutott, hogy a kormánybiztos és az ügyvezetők is jóhiszeműen jártak el, ha azokból az okiratokból dolgoztak, amik a cégbíróságon elérhetőek. Mindeközben az is elképzelhető, hogy Fonyó valóban tulajdonossá vált október 13-án, és átírta a társaság szabályait, aminek hivatalos közlésére 30 napja van. Kérdéses azonban, hogy miért nem értesítette az ügyvezetőket arról, hogy nem állapodhatnak meg Vajnával.

A Világgazdaságnak egy a Simicskát és Fonyót jól ismerő forrása korábban azt mondta, hogy a két üzletember alap nélkül nem tett volna ilyen nyilatkozatokat közzé.

Pánik házon belül

Mindeközben a TV2 dolgozói aggódnak amiatt, hogy vajon megkapják- a fizetésüket a következő hónap elején, és ha igen, kitől? Pénteken azt találgatták, hogy Fonyó bármelyik nap megpróbálja-e erővel átvenni a céget, és azzal nyugtatgatták egymást, hogy a tévé biztonsági szolgálata a mostani vezetők, Yvonne Dederick és Simon Zsolt utasítását fogadja el. A cég irányítói érzékelték a pánikhangulatot, péntek reggel egy nyugtatónak szánt körlevelet küldtek minden dolgozónak. Ebben azt közölték, hogy minden híresztelés ellenére Andy Vajna vásárolta meg a TV2-t.

Akárki is az új tulajdonos, az biztos, hogy nem ment el a csatorna 18. születésnapi bulijára. Mint a Világgazdaság megírta, az ügyfélpartin a televíziót működtető cég két tulajdonosa, Simon Zsolt és Yvonne Dederick nagyívű beszédet mondott. Ebben kiemelték, hogy minden más információval ellenétben, amíg az üzlet le nem zárul Vajnáékkal, ők a tulajdonosok.

A káosz miatt azonban megrettentek a tévé reklámozói is. Az egyik nagy médiaügynökség vezetője a Népszabadságnak pénteken, a parti másnapján azt mondta, egyelőre kivárnak, azt remélik, rövid időn belül tisztázódik, hogy valójában ki a tévé tulajdonosa. Néhány hétig biztosan nem kötnek semmilyen szerződést a TV2-vel.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek