BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A tévénézők tudatosabban választanak

Szétdarabolt a magyarországi televíziós piac – véli Vidus Gabriella, az RTL Klub vezére.

Az RTL Klub Híradójának megvan a kétharmada – fogalmazott Kolosi Péter, a kereskedelmi televíziós programokért is felelős vezérigazgató-helyettes egy sajtóbeszélgetésen. Idén október végéig a kereskedelmi szempontból legértékesebb 18–49 éves korcsoportban ugyanis eddig 206 alkalommal nyerte a sávját az RTL Klub Híradója, míg a TV2 Tények műsora százszor mondhatta el ugyanezt, de a teljes lakosság körében is hasonló az arány a két televízió hírműsorainak versenyében.

A magyarországi televíziós piac európai szinten is rendkívül fragmentált, és ezt a folyamatot még gyorsította is a digitális átállás – mondta Vidus Gabriella, az RTL Klub vezérigazgatója, hozzátéve, hogy az analóg műsorterjesztés lekapcsolásával az ügyfelek csatornacsomagokat kezdtek váltani, miközben a csomagokban lévő csatornák száma megnőtt. Ma már a háztartások 57 százalékában több mint 50 csatornát tudnak fogni a nézők.

Egy másik trend is megfigyelhető: az átlagos televíziónézéssel töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, ez jellemzi az európai piacot is, de amíg Magyarországon e téren volt öt jó év, addig Nyugat-Euró­pában folyamatos az olvadás. Az viszont szintén megfigyelhető, hogy a 18–29 éves korosztályban nincs csökkenés, és a 18–39 éves férfiak is kitartanak eddigi szokásaik mellett – mondta Kolosi, és kiemelte, hogy az RTL csatornák előkelő helyen állnak az átlagos nézettségi időben is.

Idén a teljes nap átlagában – a 18–49 éves korcsoport körében – az RTL Klub 14 százalék körüli, az RTL 3 (vagyis az RTL Magyarországhoz tartozó RTL II, Cool és Film+ alkotta értékesítési csomagja) 13 százalékos, míg a TV2 10 százalékos közönségarányt ért el. Főműsoridőben már kisebb a verseny. Az élen éves átlagban 20 százalékos közönségaránnyal az RTL Klub áll, a második az RTL 3, a harmadik pedig 12-13 százalékkal a TV2. A második blokkba – 2-4 százalékos közönségaránnyal – a Viasat3, a Comedy Central és a közmédia áll. A csatornák 65 százaléka pedig még mindig az egyszázalékos közönségarány alatt van – mondta Vidus.

Az RTL Klub tehát leginkább az RTL 3-mal és nem a TV2-vel versenyez. Az RTL Klub egykor éves átlagban 35 százalékos közönségarányt is tudhatott magáénak, de időközben a piac átrendeződött, egyre több csatorna jelent meg. Németországban egyébként az RTL 14 százalékkal piacvezető – tette hozzá Kolosi.

Az időeltolásos tévézés egyelőre gyerekcipőben jár Magyarországon – mutatott rá Kolosi, vagyis ez a fajta tévézés a kezdeti stádiumban van, a magas végzettségű, városi lakosság néz így csatornákat. Angliában a népesség körülbelül 10 százaléka néz időeltolással televíziós műsorokat, Magyarországon pedig egy százalék, és ez nem is változott az elmúlt egy év alatt – tette hozzá Vidus. A néző a bőség zavarában egyre inkább tudja, hogy milyen típusú műsorokat akar látni, és e téren is tapasztalható elmozdulás. Amíg ugyanis 2010 környékén naponta még 18-féle műsort néztek meg, addig ma már csak 15-félére vevők, vagyis ebbe kell bekerülni – mondta a vezérigazgató, s azt is hozzátette, hogy ez a jelenség figyelhető meg külföldön is, ahol sok új program megbukik, és a nagy régi formátumok térnek vissza.

Jön a Farm

Az RTL megvásárolta a Farm című realityműsort, amely tavasszal naponta kerül a képernyőre. A formátum a környező országokban nagyon sikeres – mondta Kolosi. A Farm egy évad erejéig egykor a Viasat3 képernyőjén futott, de a két országos kereskedelmi csatorna akkori valóságshow-versenyében méltatlanul alulmaradt.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek