BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A túlélésért küzd a Dunaferr

A kormánytól vár segítséget a Dunaferr, fejlesztésekre volna szükség a cégnél.

Állami segítséget kér az ISD Dunaferr Zrt. A társaság – Jevgenyíj Tankilevics cégvezető szerint – a korábbi veszteséges évek után idén EBITDA-szinten nyereséges lehet, ám megváltozott a piaci környezet. A zuhanó árak, a gyenge euró, az ukrán–orosz konfliktus miatt külső segítségre lesz szüksége – közölte. Szerinte a Dunaferr a túlélésért küzd.

A kedvezőtlen piaci folyamatok miatt néhány év alatt néhány euró­pai ország valószínűleg elveszíti acélgyártói kapacitását – hangsúlyozta. A cég, mondta, közvetlenül több mint 5800 főt foglalkoztat, és tavaly húszmilliárd forint adót fizetett. Leszögezte, hogy a vállalkozás rövid távon nem hoz jelentős pénzügyi hasznot, hanem nemzetgazdasági szempontból fontos. Ezért a kormánynak kell döntenie arról, hogy Magyarországnak szüksége van-e acéliparra, vagy sem – emelte ki. A cégvezetés ezért bízik abban, hogy lesz még egy tárgyalási forduló a kormányzattal, és megtalálják azt a lehetőséget, amelynek köszönhetően biztosítható a társaság működése – fogalmazott.

A cégnek szükség lenne rövid lejáratú forgótőke-finanszírozásra, ami lehetővé tenné a tavaszi fejlesztésekkel összefüggő leállást. Ezzel kapcsolatban tárgyaltak az Eximbankkal, de az oroszországi szankciók miatt ehhez nem juthat hozzá a Dunaferr.

A társaság berendezései elöregednek, és ha nem hajtanak végre fejlesztéseket, a cég elveszítheti a hagyományos piacait. A 2-es kohó átépítésén áll vagy bukik a cég jövője – mondta Tankilevics. Szerinte a meleghengerműben minőségjavító beruházásokat kell végrehajtani. Ezek mellett környezetvédelmi és emissziós előírásokra is szeretnének könnyítést kapni. Jövőre 20 millió eurós fejlesztést terveztek be. Ezt a társaság jelenlegi helyzetében és a mostani piaci környezetben lehetetlen előteremteni – mondta a cégvezető –, ezért lenne szükség az uniós elvárásoknak megfelelő kormányzati támogatásra – tette hozzá.

Ha meglesz a forrás, akkor a tavaszi fejlesztések miatti leállással – amikor nem termel bevételt a cég – nem lesz gond. De ha ez a tőke nem lesz biztosítva, akkor már márciusban, áprilisban súlyos gondjai lehetnek a társaságnak – mondta a Világgazdaság érdeklődésére a cégvezető.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek